Senaste nytt

semilive: Jorden runt på 90 timmar med SQ21/22

karho

Medlem
ÄLSKART! Tack för att du delar med dig av all galenskap, får ju min sväng att se ut som en vanlig veckopendling ARN-GOT.

Som sjukt erfaren SQ21-ryttare håller jag med om nästan allt. Men jag tror vi får let's agree to disagree om stol 19K. Nu har jag förvisso inte provat 11K (så tvivlar inte på att den är bättre), men enligt mig är 19K är bra mycket bättre än en icke-bulkhead plats. Tack igen!
 

Taggen

Medlem
ÄLSKART! Tack för att du delar med dig av all galenskap, får ju min sväng att se ut som en vanlig veckopendling ARN-GOT.

Som sjukt erfaren SQ21-ryttare håller jag med om nästan allt. Men jag tror vi får let's agree to disagree om stol 19K. Nu har jag förvisso inte provat 11K (så tvivlar inte på att den är bättre), men enligt mig är 19K är bra mycket bättre än en icke-bulkhead plats. Tack igen!
Fast jag hävdar aldrig att 19K är sämre än icke-bulkhead, bara att 11K, troligtvis 10A och mittensätena på rad 11 och 19 är bättre än 19K.
 

karho

Medlem
Fast jag hävdar aldrig att 19K är sämre än icke-bulkhead, bara att 11K, troligtvis 10A och mittensätena på rad 11 och 19 är bättre än 19K.

Sorry, jag kanske missförstod, det jag reagerade på var "19K är så där, undrar om sätet ens kan sägas vara bättre än ett standardsäte", på vilket jag vill svara "Japp, det är bättre än ett standardsäte (icke-bulkhead)".

Anyway, tack för tiden du lagt ner på rapporten som sagt!
 

Taggen

Medlem
Sorry, jag kanske missförstod, det jag reagerade på var "19K är så där, undrar om sätet ens kan sägas vara bättre än ett standardsäte", på vilket jag vill svara "Japp, det är bättre än ett standardsäte (icke-bulkhead)".

Anyway, tack för tiden du lagt ner på rapporten som sagt!
Hmm... ok, tydligen skrev jag det. Fast jag skrev inte att det var sämre, bara inte bättre;). Jag får åka i standardsäten nästa gång och testa skillnaderna. Skulle vilja åka i 10A också. Kanske en repris någon gång.
 

Taggen

Medlem
Jag fick 30 000 poäng av SAS för flygningen med RKP så den slutliga kalkylen blir 118 000 - 30 000 = 88 000 poäng. Per timme alltså 88 000 poäng/50 = 1 760 poäng i timmen i SAS och SQ business class. Det är inte många poäng de för att flyga 43 333 km.
 
Toppen