Senaste nytt

semi live: Förstaklass weekend i Shanghai

Sir Lemon

Medlem
Visa bifogad bild 82761 Visa bifogad bild 82762 Visa bifogad bild 82763 Visa bifogad bild 82764 Visa bifogad bild 82765 Visa bifogad bild 82766 Visa bifogad bild 82767 Visa bifogad bild 82768 Tack till alla ”som lider med mig”! Uppskattas.
Ingen är ju skadad iaf och J klass hem på LH ger väl samma miles som SWISSi A så tappar inga miles :)
Blir SAS plus hem om en timme. Nu FCL A (de släppte in oss här).

ABC så treradare. First på LH till biz på LH till plus på SAS.... det blir värre och värre. Haha.

Några bilder. Ostbågar var vad som beställts av pappas kompis vi skulle bott hos... två påsar i handbaggaget. Dessa nu lämnade i FCL A. Får se om de bjuder andra. Haha

Kanske ngn tycker jag är off-topic i följande inlägg. Är riktigt imponerad av hur du själsligt verkar hantera situationen och framförallt ditt syfte med resan att låta din far få flygupplevelsen, som ju också nåddes. Minns den sista flygresan med min far för fyra år sen (han gick sedan bort 2016) när jag tog med honom och morsan över till Chicago. På ditresan blev det economy men när jag åkte hem med dem fick jag däremot igenom optiontown.

Det var ett rörande ögonblick att se sin pappa, arbetargrabb med uppväxt under enkla förhållanden och där ett liv med inslag av guldkant inte funnits på det sätt vi här har haft möjlighet att unna oss, sitta i sas business och försiktigt luta sig över till mig och fråga om han verkligen kunde få ett andra glas champagne utan att det kostade extra. Det närmsta han kommit var att på 70-talet försiktigt försöka smyga sig upp för andra-våningstrappan på sas jumbo för att få en blick hur "de andra" hade det, men snabbt blivit stoppad. Minns också hans härliga fascination över att från min lägenhet i norra Chicago under veckan kunna se de två parallella inflygningsbanorna till O'Hare varje eftermiddag/kväll. Så allt gott till dig som gav din far detta. Och det var väl Robban Broberg som sjöng att "målet är ingenting, vägen är allt". Så sant i ditt fall.
 

squeezen

Medlem
Ett nytt (uppdaterat pga giltighetstid) pass och tre visum senare kommer detta äventyr återupptas imorgon. Eftermiddagen dock, så misströsta inte om det inte kommer nåt innan dess.

Mindre spektakulärt denna gång då det är SAS i C som gäller. Betydligt mer vardagsmat än LH och Swiss i F. Nåja...
 

squeezen

Medlem
8CB59F4A-5C2A-4865-A921-C8FF4D5C635F.jpeg
6BC9F727-A50E-4C09-9BE0-537B29CE4CC2.jpeg


Fika på väg till kastrup. 2.75 på fingrarna.
Tåget är gammalt men inte lika slitet som det i december!

Here we go again. Passalarm är aktiverade @Canadien
 

squeezen

Medlem
Kallt som sören hemma i swe, i princip samma i Shangers dock. Så kan inte påstå man ska till värmen.
Är det för sent att boka om måntro?
Singapore, malaysia?

Hmm finns ju ingen vän till pappa där. Damn.

Jaja, det blir bra detta. Finns inte direkt nån plan på vad som ska göras mer än att äta och dricka gott.

Om någon ”följare” av tråden har tips på restaurang, ölställe eller andra roliga saker att göra? Finns golfsimulator?
 

squeezen

Medlem
DACA628A-778F-4C74-B3C0-A6EF9EE8BB17.jpeg


9334181C-5D89-4F28-A771-EA17500D519C.jpeg


Riktigt fräscht på öresundstågens toalett. Skulle 1:a klass haft separat toalett kunde det vara värt att överväga. Nu på gamla tågen är enda fördelen i ”första klass” att man har eget säte.
 

squeezen

Medlem
Projekt bajs pågår som sagt. Resultatet vet i tusan, Tjejernas, numera unisex medan renovering av gents är ju det ”nya”.

66878D42-BA4D-4F97-BC5A-057984CD1688.jpeg

Visst nytt trä, men vad mer?

C9ACF546-C37B-4A1D-B01F-ED351C542273.jpeg

Nypolerat lock, och två spolningsdoseringar. I övrigt är det fortfarande pygmehöjd... och jag är inte ens lång!

E48D04B0-0BFF-4282-B536-821E0261690A.jpeg

Gillar att det är torky pappershanddukar istället för de där tyghanddukarna på rulle.

Återigen. Man går hit för kaffet. Knappast den digitala brasan, halv-ok pulled pork eller tråkig öl.
 
Toppen