Senaste nytt

semi live: Förstaklass weekend i Shanghai

squeezen

Medlem
Tänkte återigen dela med mig av min kommande första klass resa. Premiären var i somras då det bar av till Bangkok via Seoul.

Bakgrund:
Farsan fyller jämnt, det ska ju firas. Efter alla år av att ha blivit bjuden på diverse resor mm är det återbetalningsdags. Jag har ju tvingat på pappa och bror amex, tjatat om "all things travel and bonus" hur mycket som helst så nu var det dags att maximera en möjlighet att tjäna bra med poäng samt att få kvalitetstid (resande) med närmsta familjen.
de hade tidigare testat plus på longhaul respektive business på shorthaul (narrowbody).
Tack vare @ELOS tips i tråden http://www.businessclass.se/forum/t...fthansa-first-från-sverige-och-danmark.93707/

Så började jag jaga kumpaner att resa med mig och far. Trodde först att det krävdes att resa 2+2 eller endast två men visade sig att 3 personer gick fint.

Ville kombinera med porsche experience och kunde inte boka "extra long layover" i FRA via LH, varken på web eller telefon. Suck, strida mot budorden eller skita i Porsche. Då farsan är motornörd skulle vi såklart köra Porsche. Sökte via en online travel agent (OTA) och lyckades boka exakt de flighter vi ville ha.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Detta gjordes i somras nån gång.
Efter några månader slopas Porsche experience, varpå 6h i FRA känns väl tilltaget. Efter diverse strul och diskussioner ändrades CPH-FRA till senare flight. Mer om detta här:
http://www.businessclass.se/forum/t...s-airlines-det-här-gjorde-ni-bra.7769/page-13
inlägg 257

Blir första gången i Swiss F, "tyvärr" på en 340 och inte 777 men hey, va fan är det att klaga på egentligen.

resan kostade ganska exakt 20.000 per skalle och kommer att ge bra med EB poäng då bokningsklasser är J och A.

Detta inlägg kan tyckas långrandigt, jag vet. Från och med imorgon bitti då äventyret börjar blir det endast via mobil så risk för autospell, fat fingers, tirad eyes etc kan ställa till det. Detta är en proaktiv ursäkt för detta.

Och just det, smolket i glädjebägaren... jag missar HKG träffen då den ju såklart infaller samma helg.

På återseende imorgon...
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Ja, med småbarn behöver man aldrig eller sällan oroa sig över att sätta alarm för att komma upp.

Det var ju också tydliga direktiv hemma att jag fick ta natten eftersom jag ”kan vila upp mig hela helgen”.

Vad då vila upp mig ränkte jag, jetlag, ska orka njuta fullt ut av first class osv. Men valde att inte ta denna diskussion så att säga ;)

Drop off av familj på förskola och jobb sedan det mest ångestfulla momentet på hela resan. Lååång tid på öresundståget. Ve och fasa. Kanske kommer lite bilder även på det!

I veckan och förra helgen var det 20 grader i shanghai, till helgen blir det 6-8 och regn?!?! Störigt
 

squeezen

Medlem
6C0BF0EB-96C3-4EB2-8A1E-A5BECF20D1A5.jpeg

Ja, då har äventyret dragit igång! Skicket är på topp på rälsbussen. Påminner om tubsockor som använts 1563 ggr. Ni vet hälen...

F4316DBE-1D21-4E60-A90E-D4142EC9375D.jpeg

Fräscht ryggstöd

8D628147-426D-42F2-A843-669DB2DFC107.jpeg

Grådassig morgon.

Behöver bara stå ut en timme till... kämpa
 

squeezen

Medlem
884D6A4E-F7C5-4593-A933-1A9DE4B7878A.jpeg

Soppa idag: kyckling. Utan kyckling, peculiar.

C34B7D6A-E70A-4580-BE3D-AC4FEF06CAE5.jpeg

Lunchmeny påslagen, sötpotatis sallad, frikadeller typ (åt inte, blir alldeles kass av lökpulver i halvfabrikat, eller helfabrikat...), sallad. Plus på persiljepeston


89AE7BB8-54C3-40FD-BEC1-FDDEC2784281.jpeg

Wine, wine and wine.

A00C8811-7DBB-4DEC-BD79-72C2927B0076.jpeg

Stjärnhimmel? Det gäller ju höja moodet innan man ska in på de icke-renoverade toaletterna.
De är väl precis snäppet bättre än tågets toaletter...
Renovering i fullfart på damernas, hcp toaletten nu temporär damtoa
 

Attachments

  • 0133F46A-617A-4E4A-AF46-1D032C279903.jpeg
    0133F46A-617A-4E4A-AF46-1D032C279903.jpeg
    81,5 KB · Visningar: 373
Toppen