Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

palmen

Moderator
Fanns ingen tid för lounge då boarding redan börjat när jag kom fram till loungen.

Träffade på en annan BC-medlem som ska med samma flight. Han kom precis förbi mitt säte 8L då han fick en upgrade.

Om vi går tillbaka till flighten över till Helsingfors...
Finnair levererar en mycket bra produkt i Business på en 45 minuters flygning.
Bricka med en kyckling/bacon wrap samt valfri dryck. Till min glädje fanns blåbärssaison att välja. Självklart val för mig, och här behöver Finnair absolut inte skämmas, väldigt trevligt initiativ!
Vi fick dock remote stand med bussresa genom halva Finland för att sedan göra gatloppet till non Schengen med värre trafik än rush hour i LA.

20190709_132105.jpg
Mat och dryck på 45 min flight

20190709_132534.jpg
Bra öl, även om sas är strået vassare

20190709_132617.jpg
Här kunde jag ha suttit länge

20190709_150552.jpg
Parkering på remote stand
 

Nemo

Medlem
(...)
Vi fick dock remote stand med bussresa genom halva Finland för att sedan göra gatloppet till non Schengen med värre trafik än rush hour i LA.
OT. Påminner mig om när jag sist flög från Schiphol. Efter en tids slummer efter avfärd från terminalen väcktes jag av pilotens röst i PA; jag trodde vi skulle förbereda för landning vid destinationen. Men utanför fönstret var vi fortfarande på marken, i ett grönområde, såg knappt terminalbyggnaderna längre. Piloten sade då att de inte hade tänkt taxa hela vägen till Stockholm, men åtminstone en bit, typ halva Holland. Det var helt enkelt remote runway, 20 minuter bort (Polderban).
C884B1C0-6CDC-47C1-A20D-F69B93FD19B0.png
 
Toppen