Senaste nytt

[Semi-Live]En oförglömlig sommarsemester

mtlmr

Medlem

palmen

Moderator
Pushback och uppstart av motorerna nu.
Känns som crew är riktigt bra blir min första riktiga longhaul med SQ i Business, upp till bevis då jag inte varit superimponerad tidigare intra Asien.
10h flight ungefär till Johannesburg, vi verkar vara 2 personer på 16 stolar i bakre business kabinen. 19A/K är sätena vi valt.

Nästa riktiga uppdatering blir från Sydafrika, sjukt att jag nu gjort ett varv runt jorden på lite drygt 1 vecka. Kroppen känns helt ok, även om man sover lite udda. Viktigt att lyssna på hur kroppen känner sig.
 

mtlmr

Medlem
Det tycker jag. Ölen var god, om än inte spektakulär - men det blir ju spektakulärt som #beerflight.;)

Får planera in lite extra tid tror jag :)
Är farligt nära min 3000 unika öl på untapped så behöver få in lite nya, har lovat mig själv att det ska klaras av innan jag kommer hem.
 

danielhog

Medlem
Delar bedömningen om air china, det var inte så hemskt och speciellt inte om man åker två. Normalt föredrar jag fönsterplats men brukar ta mittensäte när det är 2-2-2.

Servicen betydligt snabbare än sas, blir dock väckt alldeles för lång tid innan landning för frukost. Men det upplever jag som ett generellt problem på alla bolag så brukar tacka nej till att bli väckt och sen vakna naturligt en stund efter frukosten har börjat serveras.
 

palmen

Moderator
Då kan man bocka av besök på sista kontinenten jag hade kvar att besöka.
Första natten blir på InterC på flygplatsen, undrar varför det står en flaska sprit i mitt rum :)

20190717_214010.jpg
 
Toppen