Senaste nytt

SAS Point Sharing

Thornado

Medlem
Hmmm... märkligt, eller inte. IT-avdelningen har ju "lyckats" med märkligare saker än detta tidigare.....

Så här ser det ut för mig:
Gruppmedlem Poäng Utgår den
Hustru (Guld) Antal Poäng 31 Jan 2021
Dotter (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2022
Son (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2022
Hustru (Guld) Antal Poäng 31 Jan 2022
Dotter (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2023
Son (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2023
Jag (Diamant) Antal Poäng Inget utgångsdatum

Kan det helt enkelt vara så att alla poäng som du har på ditt konto är intjänade under 2018 (och kanske delar av 2017 om ditt kvalificieringsår slutar annat datum än 31 jan)? Dvs, de skulle ha ett utgångsdatum som är senare än 31 jan 2023 om du inte vore EBD?
 

aldrighemma

Medlem
Hmmm... märkligt, eller inte. IT-avdelningen har ju "lyckats" med märkligare saker än detta tidigare.....

Så här ser det ut för mig:
Gruppmedlem Poäng Utgår den
Hustru (Guld) Antal Poäng 31 Jan 2021
Dotter (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2022
Son (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2022
Hustru (Guld) Antal Poäng 31 Jan 2022
Dotter (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2023
Son (Silver) Antal Poäng 31 Jan 2023
Jag (Diamant) Antal Poäng Inget utgångsdatum
Idag ser det likadant ut för mig!, igår så låg mina poäng (EBD) i listan med utgångsdatum precis som för dom andra medlemmarna i gruppen (EBS/EBG).
Så något har definitivt hänt till idag, den här tråden används säkert som bugg feedback :) Billig test miljö för SAS !
 

Brandten

Medlem
Nu kom informationen från SAS i min mail.

upload_2018-12-12_10-34-24.png


upload_2018-12-12_10-34-35.png





Gick snabbt att registrera och komma igång.

1.png

2.png

3.png

4.png
 

FFlash

Medlem
Lite synd att jag hamnar i gruppen besvikna :(

Jag som hade en del poäng från tidigare (dvs jag får tävla om samma platser med andra som nu har massvis med poäng) och inga bra bonusshopper eller dylika som blivit viktigaste i detta nu map poängjagandet, så jag/familjen har i princip enbart flygande som poängkälla OCH/MEN kreditering av flygpoäng minskades ju rejält nyss.

I dagens läge gäller det att maximera poängkällor dvs ”partners” blir viktigare än flygandet och därmed ”hemmaprogrammet” blir oftast bäst med flesta partners. För min del blir det Finnair framöver då de nyligen införde pooling med.
Synd, jag gillade SAS och det starka Eurobonus men för mig som bor i Finland blivit bara värre till punkten att jag slutar helt jaga eurobonus fråm nästa år :(
 

Brandten

Medlem
Lite synd att jag hamnar i gruppen besvikna :(

Jag som hade en del poäng från tidigare (dvs jag får tävla om samma platser med andra som nu har massvis med poäng) och inga bra bonusshopper eller dylika som blivit viktigaste i detta nu map poängjagandet, så jag/familjen har i princip enbart flygande som poängkälla OCH/MEN kreditering av flygpoäng minskades ju rejält nyss.

I dagens läge gäller det att maximera poängkällor dvs ”partners” blir viktigare än flygandet och därmed ”hemmaprogrammet” blir oftast bäst med flesta partners. För min del blir det Finnair framöver då de nyligen införde pooling med.
Synd, jag gillade SAS och det starka Eurobonus men för mig som bor i Finland blivit bara värre till punkten att jag slutar helt jaga eurobonus fråm nästa år :(

Fast bara för att man "poolar" så betyder det ju inte att man kommer få miljoner med poäng?
Jag bjuder in min familj som fördelat på två konton har totalt 12000 poäng intjänat under flera år. :)
 

DonM

Medlem
Vet inte om detta är relaterat till point sharing, men timingen pekar på att det finns minst en bug. Kan vara bra om ni andra också kontrollerar era poäng transaktioner/saldo.

Jag startade en point sharing grupp i går. Min fru gick med, vårt kombinerade saldo var korrekt osv. I dag på morgonen så var drygt 75.000 poäng dragna från mitt konto (SAS Extra Points). Jag kontaktade diamond supporten och fick svar på kort tid. Tekniskt fel - dessa poäng var felaktigt registrerade som utgångna. Supporten satte omedelbart in de dragna poängen på mitt konto och allt är nu korrekt.

I övrigt så ser lösningen riktigt bra ut. Poängen är listade korrekt efter utgångsdatum.
 

FFlash

Medlem
Fast bara för att man "poolar" så betyder det ju inte att man kommer få miljoner med poäng?
Jag bjuder in min familj som fördelat på två konton har totalt 12000 poäng intjänat under flera år. :)

Jo, jag menade inte negativt. Klart denna är en bra nyhet men i det stora ville bara kommentera att detta är inte längre mycket nytta för mig som redan använt familjens poäng och skulle behöva pooling för 5 år sedan :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jo, jag menade inte negativt. Klart denna är en bra nyhet men i det stora ville bara kommentera att detta är inte längre mycket nytta för mig som redan använt familjens poäng och skulle behöva pooling för 5 år sedan :)
Passar som sagt vissa bättre än andra, men tillsammans med att poängintjäning sänkts på billiga biljetter så blir det ett hårt slag för många. Jag överväger ju att byta program tack vare detta, men har åtminstone möjligheten att dra in poäng på annat sätt så Eurobonus lever kvar på guldstatus oavsett för att inte missa lifetime gold framöver.
 
Toppen