Senaste nytt

SAS Point Sharing

Tack för tipset men funkade inte för mig. Testat chrome, safari, Edge, DuckDuckGo och browsern i gmail. Testat att begära desktopversion av siten men fungerar inte heller.
Kommer till landningsidan men när jag klickar på skapa grupp så försvinner typ hela frame:n och siten fastnar...

Är det alltid såhär struligt på SAS hemsida? Känns som att de har en mängd olika komponenter byggda med olika ramverk och med olika standarder och kompatibiliteter på deras webb.
Okej, jag provade nu och har inget problem på telefonen med Firefox och Safari.

Jag loggar först in på SAS.se som vanligt, sen klickar jag på ”My Eurobonus” och sedan vidare på ”Point Sharing - Start/Manage Point Sharing”

Länk: Collect and share EuroBonus points with families & friends | SAS

Jag kommer då till Point Share sidan i inloggat läge och kan då klicka på ”See my group”.
 

Migato

Medlem
Allt det funkar förutom sista steget när man ska se sin grupp alternativt starta en ny. Där dyker inget upp och sidan fastnar...
 

Nypan

Ny medlem
NU skall ni som kan och vet få något att bita i ;-)
Efter att ha läst hela tråden sedan 2018 har jag fortfarande ett par frågor som jag undrar om någon vänlig själ har lust att svara på:

1. Kan man när man skapar en pool först sätta inställningarna så att den som bjuds in i poolen, får tillgång till alla poäng i poolen och sedan, låt säga efter 3 månader, ändra inställningarna så att den inbjudna bara kan boka för sina egenhändigt intjänade poäng?
2. Kan man sätta inställningarna (ovan) både för den som blir inbjuden och den som bjuder in? Dvs X bjuder in Y. Kan då inställningarna sättas så att X bara kommer åt sina "egna" poäng medan Y kommer åt alla gemensamma poäng?

Vad övningen här egentligen handlar om är att hitta ett sätt att föra over 60 000 p från X till Y utan att betala 3000 SEK för att föra över poäng på "gammalt" vis.
Jag tänker mig att om vi skapar en pool kan nästa resa som Y vill boka göras med poolens poäng, vilket blir Xs poäng eftersom de är äldst. Men därefter vill vi sedan strypa möjligheten för poängen att användas av den andra. Vi vet att man måsta stanna i poolen i 6 mån.

Alla tips och råd mottages tacksamt!
 

Tonton

Medlem
1. Kan man när man skapar en pool först sätta inställningarna så att den som bjuds in i poolen, får tillgång till alla poäng i poolen och sedan, låt säga efter 3 månader, ändra inställningarna så att den inbjudna bara kan boka för sina egenhändigt intjänade poäng?

Ja, förutsatt att den som äger gruppen ändrar inställningarna.

Kan man sätta inställningarna (ovan) både för den som blir inbjuden och den som bjuder in? Dvs X bjuder in Y. Kan då inställningarna sättas så att X bara kommer åt sina "egna" poäng medan Y kommer åt alla gemensamma poäng?

Ägaren i gruppen kommer alltid kunna boka för allas poäng.

Således:
A äger gruppen och bjuder in X till gruppen.
X bjuder in Y till gruppen.

A kommer alltid kunna boka för allas poäng. Denna inställning går inte att ändra.
X kan begränsas hur ofta du vill genom två snabba klick i menyn
Y kan begränsas hur ofta du vill genom två snabba klick i menyn

logiken är densamma om det bara är två i gruppen såklart, där X isf skulle vara ägaren.
 

gneken

Medlem
NU skall ni som kan och vet få något att bita i ;-)
Efter att ha läst hela tråden sedan 2018 har jag fortfarande ett par frågor som jag undrar om någon vänlig själ har lust att svara på:

1. Kan man när man skapar en pool först sätta inställningarna så att den som bjuds in i poolen, får tillgång till alla poäng i poolen och sedan, låt säga efter 3 månader, ändra inställningarna så att den inbjudna bara kan boka för sina egenhändigt intjänade poäng?
2. Kan man sätta inställningarna (ovan) både för den som blir inbjuden och den som bjuder in? Dvs X bjuder in Y. Kan då inställningarna sättas så att X bara kommer åt sina "egna" poäng medan Y kommer åt alla gemensamma poäng?

Vad övningen här egentligen handlar om är att hitta ett sätt att föra over 60 000 p från X till Y utan att betala 3000 SEK för att föra över poäng på "gammalt" vis.
Jag tänker mig att om vi skapar en pool kan nästa resa som Y vill boka göras med poolens poäng, vilket blir Xs poäng eftersom de är äldst. Men därefter vill vi sedan strypa möjligheten för poängen att användas av den andra. Vi vet att man måsta stanna i poolen i 6 mån.

Alla tips och råd mottages tacksamt!

Om jag förstår sig rätt, så...
1. Nej
2.Nej

Du kan endast låsa de från att boka resor med poängen från potten.
 

gneken

Medlem
Ja, förutsatt att den som äger gruppen ändrar inställningarna.



Ägaren i gruppen kommer alltid kunna boka för allas poäng.

Således:
A äger gruppen och bjuder in X till gruppen.
X bjuder in Y till gruppen.

A kommer alltid kunna boka för allas poäng. Denna inställning går inte att ändra.
X kan begränsas hur ofta du vill genom två snabba klick i menyn
Y kan begränsas hur ofta du vill genom två snabba klick i menyn

logiken är densamma om det bara är två i gruppen såklart, där X isf skulle vara ägaren.
Men om ägaren A begränsar X så kan väl X inte boka över huvudtaget? Eller kan X boka men bara med X’s poäng?
 

gneken

Medlem
Korrekt, jag hade fel.

Tog och testade med ett av point sharing-grupperna jag administrerar - begränsas man i gruppen så kan man inte boka poängresor överhuvudtaget, inte ens med sina egna poäng.
Tack för att du testade, skulle göra samma test men hade inte tillgång till något konto att testa på.
 

Nypan

Ny medlem
Tack så mycket båda två!
Då funkar inte det arrangemanget i just det här fallet tyvärr.

Någon som har något tips på överföring av 60 000 p utan att antingen betala 3000 SEK (på vanligt sätt) eller att man blir en familje pool och bokar för den andres points?
 

ekf

Medlem
Någon som har något tips på överföring av 60 000 p utan att antingen betala 3000 SEK (på vanligt sätt) eller att man blir en familje pool och bokar för den andres points?
Du kan ju föra över till Coop och sedan tillbaka igen till Eurobonus, fast det andra kontot. Du missar många poäng i växlingarna dock...
 
Toppen