Senaste nytt

SAS Point Sharing

Att någon kan hacka kontot och använda hela poolens poäng för att köpa överprisade Djungelvrål för hela potten är oroande på så många nivåer :confused:
upload_2019-3-7_17-15-56.png
 
Att någon kan hacka kontot och använda hela poolens poäng för att köpa överprisade Djungelvrål för hela potten är oroande på så många nivåer :confused:
Försökte testa hela vägen med sonens konto som är medlem i min pool och som INTE ska få använda poängen. Allt såg ut att fungera ända till kassan och SMS-verifiering, men sedan fick jag meddelandet "Your email has been changed within the last 48 hours". Detta är ju korrekt eftersom det är ett nytt konto. Det skulle ju kunna vara så att det finns ett sista test som stoppar köpet, eller är det bekräftat att det verkligen går att shoppa med ett begränsat konto?! Det är ju helt otroligt i så fall...

(Istället för Djungelvrål, som visserligen är gott, men lite dyrt för 990 poäng, så försökte jag köpa 1000 poäng till Barncancerfonden, vilken skulle kännas bättre om köpet gick igenom... :))
 

matado

Medlem
Det kom just ett nytt utskick från SAS angående Point Sharing. Har inte gått med ännu, men tänkte ansluta familjen nu. Erfarenheter från er som redan är med? Några nackdelar att göra det? (förutom ovan diskussioner om fraud)
 

aldrighemma

Medlem
Det kom just ett nytt utskick från SAS angående Point Sharing. Har inte gått med ännu, men tänkte ansluta familjen nu. Erfarenheter från er som redan är med? Några nackdelar att göra det? (förutom ovan diskussioner om fraud)
Funkar superbra!
Enda nackdelen kan vara om (minst) en i familjen är EBD och man vill spara dessa poäng till sist.
Sedan finns det en liten nackdel till, poäng utdragen ser lite konstiga ut vilket kan ställa till det för kontroll freaks som mig. Tittar jag på mitt utdrag så ser jag alla poäng JAG har tjänat men alla poäng som POOLEN har använt! (även om bara en liten del kommer från mitt konto)
 

inka

Medlem
Kan jag som medlem (ej ägare) i en point sharing grupp använda de gemensamma poängen för resa för min 2-4-1 voucher? Eller är det bättre att jag som äger vouchern också är gruppägare i point sharinggruppen?
 

samet

Medlem
Kan jag som medlem (ej ägare) i en point sharing grupp använda de gemensamma poängen för resa för min 2-4-1 voucher? Eller är det bättre att jag som äger vouchern också är gruppägare i point sharinggruppen?

Ja det kan du. Sålänge ägaren gett dig rättigheten att använda poängen.

Det är en inställning som ägaren av gruppen gör.
 
Toppen