Senaste nytt

SAS PLUS "Inte tillgängligt" vid inrikes bonusresor med byte

TasselT

Medlem
Sitter och ska boka mina månatliga bonusresor UME-GOT under hösten och upptäcker att PLUS är "Inte tillgängligt" vare sig under hösten, vintern eller nästa år.
Vad är det som har hänt ? Bugg i systemet ?
För tittar man på delsträckorna UME-ARN och ARN-GOT finns PLUS på samtliga avgångar.
Se screenshots för 18/10 UME-GOT resp UME-ARN och ARN-GOT.
Söndagar går det en direktflight UME-GOT och då finns PLUS men inte annars.
Vad ska jag med Fly Premium till om jag inte kan utnyttja det ? :oops:

/ TT
Snap_2019.06.20_10h20m40s_002.jpg
Snap_2019.06.20_10h21m04s_003.jpg
Snap_2019.06.20_10h21m38s_004.jpg
 

Tonton

Medlem
Married segments och någon revenue manager som har hittat på något. SAS jobbar även med det på sträckan Luleå-Stockholm också bland annat. inte konstigare än så.

Vad ska jag med Fly Premium till om jag inte kan utnyttja det ? :oops:
Du skulle kanske kunna nyttja FlyPremium på longhaulresor eller annat, snarare än att utnyttja det UME-ARN-GOT ;)
 

Tongen2

Medlem
Sett samma på Sundsvall - Arlanda - Göteborg och tillbaka. Bara avvakta och hålla ut tills det är löst alltså?
 

Tongen2

Medlem
Det är inget att lösa. Är det Maries segments är det uttänkt så. Working as intended.
Se där ja. Nu vill jag lära mig något nytt! Jag är dåligt på vad det innebär med married segments?
Det har gått fint att boka tidigare nämligen så man funderar ju lite vad som händer.
 

Thornado

Medlem
Jag bokade några biljetter tidigare idag GOT-OSD/UME-GOT respektive GOT-OSD/LLA-GOT och kunde bara boka Go på de kombinationer av flighter som jag ville ha, och efter att ha läst denna tråd så kollade jag dem sträcka för sträcka och där fanns det ju mycket riktigt tillgänglighet i Plus på båda benen. Andra kombinationer av flighter (tider som inte passade) så gick det dock att boka hela vägen i Plus.

Ja, sånt här med prissättning och försäljning av flygbiljetter är det inte lätt att bli helt klok på....
 

ptotheg

Medlem
Bokade SDL-ARN-GOT - GOT-ARN-SDL för en vecka sedan med FlyPremium. Var inga konstigheter då? Fungerar utmärkt nu med. Konstigt att endast vissa sträckor blockas?
 

Attachments

  • 624BEA84-6761-4D31-8401-1AC2DB46238A.png
    624BEA84-6761-4D31-8401-1AC2DB46238A.png
    156,6 KB · Visningar: 261
  • F6F7FE37-654D-4BD0-B852-8591FA27CF2C.png
    F6F7FE37-654D-4BD0-B852-8591FA27CF2C.png
    147,6 KB · Visningar: 270

TasselT

Medlem
När det handlar om SAS och IT-system så ska man inte utgå från att det är ett medvetet val att strypa tillgången på detta sätt...
Ja, det är min gissning också att Tata-indierna lyckats få in en bug i systemet som orsakar detta.
Har testat igen att söka lite olika sträckor och dagar 1-2 månader framåt och fortfarande samma "Inte tillgängligt" för PLUS - eller jo, för alternativ som innebär minst 6 timmars väntan på Arlanda finns PLUS som alternativ. :eek:

/ TT
 
Toppen