Senaste nytt

SAS Plus - ekonomi på United?

Brandten

Medlem
Tog ett samtal till EBD supporten nu och framförde det faktum att ingenstans under bokningsprocessen står det något om att SAS Plus = United Economy.

På biljetten står det på sidan 2:
SAS Plus (class code Y, S, B, P, A) is available on SAS-operated flights. This service is not available on SAS codeshare flights operated by other carriers and on connecting flights operated by other carriers.

Agenten beklagade och kunde ge mig full refund även efter att det nu gått 24h. Vi får se hur jag gör...
 
  • Gilla
Reactions: JAW

Brandten

Medlem
@Brandten, jag är mer nyfiken på vad du hade förväntat dig?
United Economy Plus
https://www.united.com/ual/en/us/fly/products/travel-options/economy-plus.html
cd3370de163c1b025eafb904930ff4bc.jpg
 

palmen

Moderator

Senator

Moderator

United Economy Plus är dock inte att likställa med SAS Plus.
SAS säljer plusbiljetter som har annat koncept.
United säljer bara biljetter i ekonomi (man kan inte köpa en biljett i United Plus), man kan om man har status eller betalar för det välja en plats i det som kallas plus med lite extra benutrymme, men annars är allt samma som ekonomi.

Utmaningen är som @palmen är inte på att SAS Plus har egna bokningsklasser medan United Economy Plus är enbart en del av kabinen med bättre benutrymme. Inget annat ingår.

Samma utmaning med American och deras Malin Cabin Extra. Däremot ger OneWorld Emerald access till detta.

Ingen skillnad mot SAS som vill ha betalt av andra Star Gold för platser i SAS Go.
 
Toppen