Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

palmen

Moderator
Det känns inte helt bra att ha en bokning den 2 maj MMX-ARN-CPH-HKG.:(
Dock hoppas jag att det inte blir en strejk eller att strejken blir mycket kortvarig (och att den då börjar den 26 april.)
Jag är orolig att detta inte kommer att lösa sig snabbt, men jag hoppas jag har fel.
Ska själv åka strax efter påsk och måste komma iväg, worst case scenario så bokas man väl om till något annat bolag utan större försening då jag har rätt stor buffert.
 

Johans00

Medlem
Det känns inte helt bra att ha en bokning den 2 maj MMX-ARN-CPH-HKG.:(
Dock hoppas jag att det inte blir en strejk eller att strejken blir mycket kortvarig (och att den då börjar den 26 april.)
Ska till Hong Kong 1:a och tror inte det blir någon större katastrof, i värsta fall får man väl kräva att bli ombokad till AY99 via Helsingfors.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Har några sas flygningar från typ 28 april, hoppas saker är lösta då :) får se hur jag löser mina awards annars
 

Homer

Medlem
Sjutton gubbar... Självklart skall man flyga LLA-GOT 28e april med SAS, och jobba dagen efter. Antar att norsken i sådana fall är mitt enda alternativ? Och de är ju osäkra i sig.

Finnair från Kemi via HEL

Alternativt hyr bil från Avis som du tjänar 5.000 Eurobonuspoäng på och kör till GOT

edit: såg fel, det var alltså från LLA
 

Andrew

Medlem
Har också en resa som sannolikt blir påverkad, LHR-ARN i Plus. Hur går man tillväga för att boka om - kundtjänst? Tidigast när kan man göra det? Hoppas på att få en ombokning till BA eller AY i business.
 

Agö

Medlem
Hur går man tillväga för att boka om - kundtjänst?
Ja, men du lär inte vara ensam om detta i händelse av strejk. Har du tur sker det automatiskt, har du otur hamnar du i kö. Är din resa viktig säkrar du upp med en annan biljett redan nu (flexibel så den kan avbokas).

Tidigast när kan man göra det?
När strejken är en realitet. Ibland händer det att ett flygbolag inser att det är kört innan dess och förmedlar då information på t.ex. hemsidan om möjligheter till avbokning/ombokning.

Hoppas på att få en ombokning till British Airways eller AY i business.
Det låter högst osannolikt.
 

sweflyer

Medlem
Har också en resa som sannolikt blir påverkad, LHR-ARN i Plus. Hur går man tillväga för att boka om - kundtjänst? Tidigast när kan man göra det? Hoppas på att få en ombokning till BA eller AY i business.
Är du säker på att denna inte flygs av SAS Ireland? Kan gälla lite annat om det är så.
 
Toppen