Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

MartinH

Medlem
Jag fick in poängen för flera nätter (som jag inte bott) idag. Daterade från 1 oktober till 29 oktober. Hade nån bokning i september också, men den syns inte.
 

Nahoj

Medlem
Tack allihopa för informationen om att poäng har börjat trilla in. :) Då kommer jag även själv börja använda SAS/Hotels.com i de fall, som det inte finns andra bra erbjudanden.
 

Jesper Modig

Ny medlem
Frekvent resenär sedan 2002 av SAS golf-tröjorna att döma (aktuell status: SAS EBD & LH SEN, AVIS PC & Hertz PC) och var fram tills för några år sedan IHG Plat Elite Amb. Hade med nöd och näppe kunnat klara och hålla LH HON de senaste tre åren men behöver SAS för fast track i CPH och SAS EBP är bara att glömma då jag flyger en hel del utanför SAS-grid:en men framförallt flyger jag som det passar mig och därför en hel del med konkurrerande LH även på SAS-sträckor. Vill inte verka dryg utan bara påpeka att jag inte är helt novis även om det är mitt första inlägg här trots att jag under flera år kollat BC utan att ha kommit till skott :)

Tyvärr har IHG blivit ett rätt meningslöst bonusprogram för min del då vi är två vuxna och två barn i familjen och IHG då kräver att man bokar två bonusrum eftersom man dessutom inte får boka annat än standardrum för poäng. Tröttnade även på bonustillgången och bytte därför till Hotels.com (förutom när IHG kör Big Win och Big Win cont.-kampanjer och extremt lättförtjänta poäng). Missförstå mig rätt, IHG-programmet är grymt bra och väldigt generöst fram tills man får barn men med barn i bilden så vill åtminstone jag veta på förhand att jag är garanterad ett riktigt bra semesterboende.


PS! Bor fortfarande en hel del på IC/CP/HI men via Hotels.com. Har ju tappat IHG-statusen men förnyar Plat. Amb. för 150USD/år och får på så vis både deras uppgradering och fri utcheckning till 4PM och Hotels.com rewardnätter eller snarare rabatter. Givetvis har även Hotels.com en del skit för sig som att det tex. inte gick att boka hotell samma kväll/natt när man är i USA via sitt svenska konto men de bättrar sig sakta men säkert numera funkar det via hemsidan om än fortfarande inte via appen.

Bäst av allt med Hotels.com, inga blackout-dates eller annat trams utan går det att boka för pengar så duger även rewardnätterna vilket gett finfina rabatter på de tre senaste 2v-semestrarna. Önskar verkligen att motsvarande kommer till flygindustrin!


Beklagar än en gång det långa 1:a-inlägget men ville bara påvisa att jag inte är helt novis! Hursomhelst, är liksom övriga nyfiken på samarbetet mellan SAS och Expedia/Hotels.com men inte av poängintjäningen utan kommer självklart fortsätta med 10%-rewardnätter framför 600p/vistelse. Det jag undrar är om det kommer gå att boka hotell genom Hotels.com för SAS-poäng istället för SAS relativt begränsade hotellutbud?
 

henke12

Medlem
Vilket fiasko.
Har dragit in 4 bokningar och bott samtliga nätter i Oktober/november.

Inga poäng på kontot och det går inte att retroregistrera.
:mad:
 

Friskytten

Medlem
Vilket fiasko.
Har dragit in 4 bokningar och bott samtliga nätter i Oktober/november.

Inga poäng på kontot och det går inte att retroregistrera.
:mad:
I liknande sits, bott i nov/dec. Har inte tagit tag i det ännu eftersom jag har vant mig från EB-shoppingen att det kan ta "8 veckor". Har du ringt eller mailat EB?
 

henke12

Medlem
I liknande sits, bott i nov/dec. Har inte tagit tag i det ännu eftersom jag har vant mig från EB-shoppingen att det kan ta "8 veckor". Har du ringt eller mailat EB?

Nope, står under efterregisteringsinstruktionerna att det inte går
"Make sure to enter the eurobonusnumber correct when booking"
Doh...
 

Nahoj

Medlem
Nope, står under efterregisteringsinstruktionerna att det inte går
"Make sure to enter the eurobonusnumber correct when booking"
Doh...

Precis. "Retroactive registration of EuroBonus points is not possible for hotel bookings made through SAS websites powered by hotels.com. Please ensure you fill in your EuroBonus number correctly."

Till er som har fått poäng genom SAS/Hotels.com, hur fyllde ni i eurobonusnumret vid hotellbokningen? Tre bokstäver följt av numret, utan mellanslag (t.ex. EBD123456789)?
 
Toppen