Senaste nytt

SAS MasterCard via American Express

Hej!
Jag funderar på att skaffa ett SAS kreditkort för att samla fler eurobonuspoäng.
Tanken från min sida är att detta ska vara mitt enda kort.
Vilket skulle ni rekomendera?
Jag funderar på SAS AMERICAN EXPRESS PREMIUM då, om jag förstått det rätt, jag kan ha det i ett år och säga upp det utan att betala årsavgift. Stämmer det?
Mitt andra alternativ är att skaffa ett SAS Mastercard trotts att det har en direkt årsavgift.
Har ni några funderingar kring detta?

Jag ser det också som att AMEX och Mastercard fungera nästan överallt där jag behöver handla så det påverkar inte mig.

Tack för alla inbjudningslänkar som ni har skickat till mig!

Tack för alla svar!
 
Last edited:

chaudi

Medlem
Det stämmer att det är första året som är gratis med premium.
Det finns väldigt många diskussioner om SAS olika kort på forumet där dina frågor och en hel del till redan tagits upp :)
 

AtleFlyg

Medlem
Hej!
Jag funderar på att skaffa ett SAS kreditkort för att samla fler eurobonuspoäng.
Tanken från min sida är att detta ska vara mitt enda kort.
Vilket skulle ni rekomendera?
Jag funderar på SAS AMERICAN EXPRESS PREMIUM då, om jag förstått det rätt, jag kan ha det i ett år och säga upp det utan att betala årsavgift. Stämmer det?
Jag ser det också som att AMEX och Mastercard fungera nästan överallt där jag behöver handla.

Tack för alla inbjudningslänkar som ni har skickat till mig!

Tack för alla svar!


Du skriver ett enda kort men också att Amex och Mastercard funkar överallt.
Men Amex premium och Mastercard Premium är två olika kort. Bara så att det inte blir någon besvikelse eller missuppfattning
 

palmen

Moderator
Jag vill bara göra alla medvetna om vad som gäller för att värva till Amex, det är inte tillåtet att värva någon om man inte uttryckligen ber om det i amex värvningstråden. Att skicka värvning utan att personen har bett om det är inte tillåtet. Tråkigt att folk inte kan följa de regler som satts upp.

Här är tråden med vilka regler som gäller
Regler för värvning till Amex | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

/Moderator
 

Niclas.J

Medlem
Du skriver att det ska vara ditt enda kort. Det är alltid vanskligt, och ännu mer så om du endast har ett Amex. Vill man vara säker på att alltid kunna betala är det bäst att ha en kombination av olika kort.

Jag råkade faktiskt ut för problem med detta nyligen. Jag skulle checka ut från en parkering utomlands och kortmaskingen sade sig acceptera alla kort. Men Amex gick inte, och inte heller MC, så det blev tredje gången gillt med mitt VISA. Då drog jag en lättnadens suck, för det hade blivit lite av en utmaning att få ut bilen annars...:cool:
 
Toppen