Senaste nytt

SAS Lounge, Stockholm Arlanda, Terminal 5

Berglund

Medlem
Man kommer in på T5 eller så kan man ta bussen från T4, gate 30D. Sedan måste man gå ut genom tullfiltret på T5, gå genom Sky City och göra ny säkerhetskontroll på T4.

Där kommer ditt boardingkort att nekas, eftersom du redan har passerat en gång. Då förklarar man att man varit på T5, därefter släpps du in.
 

DrGold

Medlem
Man kommer in på T5 eller så kan man ta bussen från T4, gate 30D. Sedan måste man gå ut genom tullfiltret på T5, gå genom Sky City och göra ny säkerhetskontroll på T4.

Där kommer ditt boardingkort att nekas, eftersom du redan har passerat en gång. Då förklarar man att man varit på T5, därefter släpps du in.

Strålande, tack för besked!
 
Där kommer ditt boardingkort att nekas, eftersom du redan har passerat en gång. Då förklarar man att man varit på T5, därefter släpps du in.
Inte säkert att maskinen nekar boardingpasset. Om @DrGold kommer med inrikesflyg till ARN, och tar bussen T4 till T5 så har han ju aldrig blippat boardingpasset annat än när han ska in i T4. Borde fungera utan protest från maskinen då.
 

DrGold

Medlem
Återkoppling till @JakobÖsterberg och @Berglund: Gjorde som ni tipsade och det var inga problem att komma genom security mellan Sky city och T4, på väg tillbaka från loungen i T5. Maskinen i Fast track släppte igenom mitt boardingkort utan protest. Men så var det också första gången jag blippade det på Arlanda eftersom jag kom dit "airside" - kanske hade blivit annorlunda om jag redan hade passerat security på Arlanda en gång.
 

Ricci

Medlem
Såg att min fru "lurat" på mig en flygresa till norrut(Kiruna) den 30 juni precis när mitt fotbollslag skall spela i Solna.:(
Om jag ser rätt så hinner jag se andra halvlek från Guldloungen på T5 då vi mellanlandar på T5 utrikes.
Men är det någon som provat köra "fulstream" genom SAS wifi-nät på guldloungen?
 

Jönsson

Medlem
Såg att min fru "lurat" på mig en flygresa till norrut(Kiruna) den 30 juni precis när mitt fotbollslag skall spela i Solna.:(
Om jag ser rätt så hinner jag se andra halvlek från Guldloungen på T5 då vi mellanlandar på T5 utrikes.
Men är det någon som provat köra "fulstream" genom SAS wifi-nät på guldloungen?
Klart du kommer att kunna streama. Hamnar du på en maskin med det snabbt wi-fi så kan du också se första halvlek ombord. Om det nu inte i vanlig ordning slutar fungera efter halva resan. Frågan man bör ställa sig är dock varför i hela friden man vill se ett lag från Solna kommun spela fotboll...
 

Mr.cake

Medlem
Klart du kommer att kunna streama. Hamnar du på en maskin med det snabbt wi-fi så kan du också se första halvlek ombord. Om det nu inte i vanlig ordning slutar fungera efter halva resan. Frågan man bör ställa sig är dock varför i hela friden man vill se ett lag från Solna kommun spela fotboll...

Tror det syftas på Friends Arena som ligger i Solna

Edit: dvs AIK vs Malmö FF
 
Toppen