Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

olo

Medlem
Vi frågar så får vi se vad vi får för svar :)
31d9d441720df864a6ba8ca525294fc3.jpg


Intressant att se vad de svarar. Idag har de ju ingen sprit inom Norden.

Edit: Några sekunder för långsam på "Svara"...

Jag ska flyga till London i helgen på svensexa. Resan bokad under de gamla fria dryckesreglerna. Stöter jag på patrull med detta nonsens blir det ett argt mail till SAS.

Det här med att kommunicera ändringar via en folder ombord på planet. Om jag inte hade hängt här hade jag inte känt till ändringen. Suck.
 
A

Aurora

Guest
Fulle folk får SAS til å kutte ned på gratis alkohol -Aftenposten

Årsaken til at reduksjonen kommer etter flere tilfeller i fjor sommer der SAS opplevde at ubegrenset tilgang til alkohol skapte problemer om bord.

- Derfor har vi i sommer innført retningslinjer om maks tre alkoholholdige drikker når man reiser med oss, sier presseansvarlig Henrik Edström i SAS.

Han legger til at kabinansatte kan benytte seg av retningslinjene i enkeltsaker der de ser det nødvendig, og at det ikke er en regel.

- Det gjelder kun alkohol, og ikke annet konsum, sier Edström.


...................

Synd at den useriøse bloggsiden får reklame i artikkelen, men verden vil bedras :p
 
A

Aurora

Guest
Hvis det er berusede passagerer som er årsagen forstår jeg det slet ikke! Kabinepersonalet har jo altid haft mulighed for ikke at servere alkohol til passagerer som har fået "rigeligt".

Selv jeg er litt forvirret nå, ifht at det ikke er en regel, men noe kabinpersonalet kan bruke i enkeltsaker (ref artikkelen over). Hvorfor skrive det i menyen da. Attpåtil på en så tvetydig måte, at folk får grunn til å hyle på nettet. Det er jo ikke en fryktelig god idé :p Det virker jo som at de i bunn og grunn vil ha en serveringsnekt til dritings nordmenn (ja jeg er ikke nådig mot mitt eget land :D ) - men man hadde jo ikke trengt skrive det i menyen. Meh.
 
Toppen