Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Agö

Medlem
Men var det inskrivet i biljettreglerna då?
Det är det nu

** På flygningar till/från Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Palma de Mallorca och Malaga är upp till tre alkoholhaltiga drycker kostnadsfria.
Humor. Fritt fram att kröka rejält på flygningar till:
  • Malta
  • Barcelona
  • Madeira
  • Alla grekiska destinationer
  • Alla italienska destinationer
  • Alla franska destinationer
  • Teneriffa
Nedan vad det stod förra gången. Då var det heltäckande (utanför Norden).

upload_2019-3-2_11-11-4.png
 

Homer

Medlem
Humor. Fritt fram att kröka rejält på flygningar till:
  • Malta
  • Barcelona
  • Madeira
  • Alla grekiska destinationer
  • Alla italienska destinationer
  • Alla franska destinationer
  • Teneriffa
Nedan vad det stod förra gången. Då var det heltäckande (utanför Norden).

Visa bifogad bild 87268


Suputerna kanske inte flyger dit :rolleyes:

Hink och spade destinationer är väl också
Dubrovnik, Split, Pula
 

Alf

Medlem
Men var det inskrivet i biljettreglerna då?
Det är det nu

** På flygningar till/från Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Palma de Mallorca och Malaga är upp till tre alkoholhaltiga drycker kostnadsfria.

Fullständigt heltokigt att på en nästan sex timmars flygning till/från LPA endast få tre drycker. Dessutom den övriga Plus servicen, tre säten bredvid varandra utan blockat mittsäte och den minst sagt enkla matlådan. Det är ju nästan lika uselt som charter.

Det var faktiskt mycket bättre förr när man för en billig peng kunde uppgradera till SAS dåvarande första klass på sin B747 som flög charter från ARN-LPA under lördag och söndag på sin tid. Utsökt komfort och service med bra mat och obegränsat med dryck.

Idag vet jag inget bra sätt att resa till LPA på med hög komfort och bra mat och service.

435CC3EE-A98B-496A-A9D5-042A04571D97.jpeg

SAS B747 på LPA flygplats, foto: Alf

AB7AC6AB-258A-493A-B5CF-4F104FC8A374.jpeg

Första klass på SAS B747 på väg till LPA, foto: Alf

Beklagar bildernas kvalitet, detta var på 70-talet så jag har fotograferat av några av mina gamla bilder i fotoalbummet. (Jo, det finns faktiskt en del av oss som har något som kallas fotoalbum som man vid högtidliga tillfällen kan ta fram och titta i tillsammans med vänner. Stenålder tycker barnen, men jag skulle önska att jag kunde se barnen när dom passerat 60 år och letar efter alla sina digitala bilder som är utspridda på alla möjliga digitala lagringsmedia och en del går inte ens att läsa in på datorn eller vad man då använder:D
 
Toppen