Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

agehall

Medlem
Jag minns en tråd där du verkligen inte skonade British Airways First Agehall, var det verkligen enbart pga servicen?
Maten i sig är inte något att skriva hem om på något sätt, men den är på inget sätt heller huvudproblemet och den enda riktiga pärlan i BA F återfins där - champagnen! Servicen är ett betydligt större problem.
 

palmen

Moderator
Kan tänka mig att Peter ser fram emot att sätta tänderna i BA’s hårt kritiserade First.
Dock vet jag inte om deras catering och dryck sköts av en särskild grupp, och vi vet ju ännu inte vad hans nya tjänst kommer att bli.
Han kommer vara ansvarig för mer än bara mat och dryck om jag förstått det rätt. Typ ansvarig för ombordupplevelse eller liknande.
 

JensE

Medlem
Angående ombordupplevelsen.

Någon bör ta hand om farsen med icke existerande benutrymme (även i business) på short haul.
Resan tillbaka från Farnborough blir nog min sista BA flygning på länge pga försämringarna.
Tycker maten är ganska ok där dock.

Har små tendenser till klaustrofobi så därför är det business eller högre som gäller för mig.
Vill inte ha någon att sitta axel mot axel emot eller någon som reclinar för nära mot mig.

Tyvärr är det är väl inte så mycket bättre med andra bolag i europa.
 

fcx

Medlem
Angående ombordupplevelsen.

Någon bör ta hand om farsen med icke existerande benutrymme (även i business) på short haul.
Resan tillbaka från Farnborough blir nog min sista BA flygning på länge pga försämringarna.
Tycker maten är ganska ok där dock.

Har små tendenser till klaustrofobi så därför är det business eller högre som gäller för mig.
Vill inte ha någon att sitta axel mot axel emot eller någon som reclinar för nära mot mig.

Tyvärr är det är väl inte så mycket bättre med andra bolag i europa.

Som jag har förstått det så ökade man benutrymmet för något år sedan. Flög BA för några veckor sedan efter ett uppehåll på över ett år, och hade inga synpunkter på benutrymmet.
 

JensE

Medlem
Som jag har förstått det så ökade man benutrymmet för något år sedan. Flög BA för några veckor sedan efter ett uppehåll på över ett år, och hade inga synpunkter på benutrymmet.
Hoppas du har rätt och vi lär veta efter helgen.
Jag har bara suttit på rad 1 ända sedan convertible seats försvann för några år sedan.
 

Myllys35

Medlem
Hoppas du har rätt och vi lär veta efter helgen.
Jag har bara suttit på rad 1 ända sedan convertible seats försvann för några år sedan.

Det har ju varit en nedåtgående trend, vet inte hur korrekt infon är men denna artikel innehåller en rätt bra sammanställning:
Have plane seats really shrunk – and which is the worst airline on Earth for legroom?

Inga vidare bra siffror för BA. Inom *A sticker TAP ut med litet utrymme. Får väl vara glad att SAS är bland de bättre bolagen, men jag tycker att utrymmet på SAS är för litet. Det är ju inte alltid möjligt att kunna seata sig på rad 1 och är lite trist att få ont i knäna så fort bälteslampan släcks...
 

fcx

Medlem
Det har ju varit en nedåtgående trend, vet inte hur korrekt infon är men denna artikel innehåller en rätt bra sammanställning:
Have plane seats really shrunk – and which is the worst airline on Earth for legroom?

Inga vidare bra siffror för BA. Inom *A sticker TAP ut med litet utrymme. Får väl vara glad att SAS är bland de bättre bolagen, men jag tycker att utrymmet på SAS är för litet. Det är ju inte alltid möjligt att kunna seata sig på rad 1 och är lite trist att få ont i knäna så fort bälteslampan släcks...

Efter att ha rest både BA och TAP mainline med några dagar emellan så kan jag konstatera att det är klart mer benutrymme på BA än på TAP...
 
Toppen