Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

olo

Medlem
Jag hade ombord idag att det skall komma matigare alternativ på inrikes och på Skandinavien under månaden. Kanske därför vårmenyn dröjer?

Enligt kabinpersonalen jag pratade med, var det inte klart, men informationen som han hade fått var att det blir en smörgåsbox på vissa tider och ren-/ostklämma på andra.
Jag tolkade det då som att smörgåsboxen skulle serveras på tider när efterfrågan av mat var högre, men inser nu att det
lika gärna skulle kunna ha med flygtid att göra.
 
^^ Längtar!

Trekantsmackorna i T4 Arn var ju en suverän idé någon kläckte...synd att de bara beställde ett par tre ggr och dessutom typ 30 st
 

Bryant

Medlem
Hur är det med alkohol på inrikes i Sverige? Jag flög i PLUS nyss mellan LLA - ARN och bad om två Mikkeller. Inga problem men jag var tvungen att betala för 1 då de endast fick ge ut 1 gratis.

Flyger "aldrig" inrikes och detta var något nytt för mig.
 

Canadien

Medlem
D
Hur är det med alkohol på inrikes i Sverige? Jag flög i PLUS nyss mellan LLA - ARN och bad om två Mikkeller. Inga problem men jag var tvungen att betala för 1 då de endast fick ge ut 1 gratis.

Flyger "aldrig" inrikes och detta var något nytt för mig.
Det var korrekt av personalen, även om flera rapporterat att gränsen på en enhet alkohol inte alltid följs.

Edit, fast nu när jag tittar på senaste PDF-menyn så hittar jag inte skrivningen om 1 alk dryck inrikes plus...
 

olo

Medlem
Nu är de juni och ser att sommarmenyn finns ombord.

Nyheter:
• Smoothies: Mango är ersatt av Starfruit & yuzu
• Nya viner:
○ Selected: 2015 Maison Robert Oliver, Côtes du Rhône, Frankrike
○ Vitt: 2015 Stellenhoek Pinot Girgio Sydafrika
○ Rött: 2015 Stellenhoek Shiraz, Sydafrika
• Ny muffins. Ny chokaldmuffins med blåbärsfyllning (ping @agehall)
• Noterar att på charterflighterna så serveras fortfarande vårens viner. Tryckfel eller kör de verkligen ut resterna där?

Fanns någon av nyheterna lastade? Nej...
 
Last edited:
Toppen