Senaste nytt

SAS Friends & Family | Boka senast 2018-OCT-22 (res mellan 2018-DEC-01 och 2019-APR-11)

squeezen

Medlem
haha, testade att boka 2+2 men det gick inte heller. Fel på andra bokningen då jag ämnade boka fru plus infant... jag plus barn gick men inte fru+infant. Kan det vara så att infant är problemet?
 

squeezen

Medlem
haha, testade att boka 2+2 men det gick inte heller. Fel på andra bokningen då jag ämnade boka fru plus infant... jag plus barn gick men inte fru+infant. Kan det vara så att infant är problemet?
för att följa upp och slutföra:
ringde SAS igen när jag inte kunde boka infamt (det gick att boka om man inte använde VIP priserna).
Killen hade problem att se platser, förstod min irritation och besvikelse när jag gjort enligt konstens alla regler OCH undantag.
Så han hjälpte mig manuellt, och vänlig som han var sålde han även då ett säte till infamt (känns konstigt att kalla någon som redan nu är 14 månader, väger 11.5kg och är 83cm lång för infant..? Kommer ju vara ytterligare bra mycket större när det är dags...jaja, off-topic).
3844:- i GO för 4 pers känns oerhört prisvärt för CPH-MXP.
Var ca 1400:- dyrare per väg med Plus, så får bli en plusgrads längre fram och hoppas på utd, i synnerhet om family pooling kommer igång...
 

Buffy

Medlem
Dela upp i 2 bokningar?

Jag har iaf inte haft några problem att boka för 2 personer. Tidigare FF har strulat mer för mig.
Nu förstod jag inte. Vägen hem från DUS fanns inte vip pris på den avgången jag behövde boka.

Paris är en annan bokning som jag genomfördes ikväll. Vip pris dit men på vägen hem var det bara den sista avgången till ARN som hade vip pris och den är försent de andra flighterna var för dyra så det blev en enkel dit med SAS och enkel hem med nödnosen.
 

Berglund

Medlem
Oslo t o r i vip plus. 2500kr.
Jag vet inte när du tänkt att åka men just nu kan man ju boka Oslo i Plus med FlyPremium för bara 12 000 poäng i den här dealen:
Point bargains, 40% (Book: 16th October – 22th October, 2018) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

12 000 poäng är ju inte mer än en eller två Avishyror, som inte kostar mer än 700-1500 kr totalt. Då får man dessutom en fin hyrbil en eller två helger och spara in ungefär en tusenlapp mot att köpa motsvarande biljett, även om det är VIP Plus. Det enda abret är ju att man inte får några baspoäng på bonusresan.
 
Last edited:

klaslaban

Medlem
Både jag och en kollega som bokade resor idag råkade ut för att delar av vissa förnamn kapades på biljetterna. Tex blev det bara de två första bokstäverna på min frus och vårt spädbarns biljett. Guld servicen skulle lösa det åt oss har dom lovat så det ska nog inte vara några problem. Men ett tips är att ni dubbelkollar era bokningar i tid så att ni inte får problem på flygplatsen.
 
Toppen