Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Resenär

Medlem
Samma som tidigare, eller hur mycket ”numera” syftar du på?
Väljer att inte skriva ut den på öppet forum, även om jag tror den finns i någon tråd.

Jag mailade den adress som finns i tråden SAS Kundservice mail..

The following message to <xxxxxxxxxREDIGERAT AV MIG!> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-'5.4.1 Recipient address rejected: Access denied. AS(201806281) [VE1EUR02FT026.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com]'

Om någon känner till den rätta adressen och kan tänka sig att hjälpa mig så skulle jag bli mycket tacksam!
 
Last edited:
Jag mailade den adress som finns i tråden SAS kundservice mail | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor , men fick följande svar:
The following message to <xxxxxxxxxREDIGERAT AV MIG!> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-'5.4.1 Recipient address rejected: Access denied. AS(201806281) [VE1EUR02FT026.eop-EUR02.prod.protection.outlook.com]'

Om någon känner till den rätta adressen och kan tänka sig att hjälpa mig så skulle jag bli mycket tacksam!

jag skickar ett pm
 

Resenär

Medlem
Fick svar efter några minuter från SAS Guld, mycket bra kundservice! Tänkte delge er andra, då det säkert är fler som undrar samma sak;

Förlängningen kommer att räknas in på dina kvalificerande år för Life Time Gold, detta uppdateras dock inte när din intjäningsperiod går ut utan när din status giltighetstid tar slut.

Det förklarar saken varför det ser ut som det gör i portalen.
 

ante888

Medlem
Har efter en månads mailande med SAS nu fått tillgodoräknade baspoäng för inställda resor, dels fick det mig att klara gränsen för guld (brytpunkt 1 april), men de resorna som skulle blivit av efter dess får mig att komma på god väg mot guld kommande period. Generöst av SAS även om jag fick tjata ett tag.
 

GMTmax

Medlem
Har efter en månads mailande med SAS nu fått tillgodoräknade baspoäng för inställda resor, dels fick det mig att klara gränsen för guld (brytpunkt 1 april), men de resorna som skulle blivit av efter dess får mig att komma på god väg mot guld kommande period. Generöst av SAS även om jag fick tjata ett tag.
Toppen ju, kul att höra och tack för info! Alltid bra med statuspoäng. :)
Om du hade EBG sedan tidigare var väl detta dock inte nödvändigt för att uppnå status, eftersom bryt 31mar20 ingår i den nuvarande membership tier-förlängningen?
Passa på att tjata lite mer på dem att inkludera brytdatum 31mar21 i membership tier-förlängningen, så slipper du stressa mot EBG under innevarande period. :)
 

ante888

Medlem
Toppen ju, kul att höra och tack för info! Alltid bra med statuspoäng. :)
Om du hade EBG sedan tidigare var väl detta dock inte nödvändigt för att uppnå status, eftersom bryt 31mar20 ingår i den nuvarande membership tier-förlängningen?
Passa på att tjata lite mer på dem att inkludera brytdatum 31mar21 i membership tier-förlängningen, så slipper du stressa mot EBG under innevarande period. :)

Nej, det är sant, det behövdes inte, men som du nämner var det snopet att precis bli utesluten ur förlängningen.
Men någonstans måste gränsen dras, och man kan alltid hoppas på att de skjuter på gränsen framöver.
 

GMTmax

Medlem
Nej, det är sant, det behövdes inte, men som du nämner var det snopet att precis bli utesluten ur förlängningen.
Men någonstans måste gränsen dras, och man kan alltid hoppas på att de skjuter på gränsen framöver.
Precis så, bara att ligga på SAS och hoppas på en successiv förflyttning av gränsen. Inte minst relevant efter det att UD förlängde avrådan till den 15 juli. SAS är högst medvetna om problematiken. Att kunna tjäna in poäng under någorlunda normala omständigheter lär ju dröja ett bra tag.
 

Mr Basic

Medlem
Tänkte bara bekräfta. Jag fick nytt SAS-Mastercard igår och enligt detta har min EBS-status förlängts 1 år (trots att jag inte kvalificerat mig). :oops:
Jag har kval.period 1/4-31/3. Sweet! :D

Edit. Det verkar mao fungera som tänkt.
 

GMTmax

Medlem
Man börjar ändå bli lite nyfiken på hur SAS tänkt sig hantera förutsättningarna för alla oss som inte inkluderats i första vändan av membership level extension, dvs vi som tjänade in status/poäng på egna meriter inom ramen för ordinarie kvalificeringsperiod. Mer än två månader av min innevarande kvalificeringsperiod (1apr20-31mar21) har ju passerat och jag har, givet nuvarande upplägg, exakt samma förutsättningar som om COVID aldrig inträffat. Blir spännande att se hur de lägger upp förutsättningarna framöver...
 
Toppen