Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Flyger just nu en ggr i veckan inom Europa. Funderar, SAS verkar inte bjuda till många baspoäng nuförtiden, dessutom hamnar jag oftare på Lufthansa, då SAS från GOT är begränsat. Verkar snart ingen ide att samla poäng längre på SAS EB, kommer nog knappt upp i Silver på ett år. Överväger att gå över till M&M. Tips?

Det låter som att M&M kanske passar dig ganska bra. Med 30 ben inom Lufthansa gruppen under ett kalenderår blir du Frequent Traveller. Då får du iaf tillgång till Loungerna inom Lufthansa-gruppen (för 1 person) och 25% mer miles. Om du redan idag bokar en del inom Lufthansa-gruppen så borde det vara ganska nära redan(varje resa blir ju 4 ben oftast).

Det är ju dessutom oftast mellanlandning GOT-Europa med SAS också.

Men visst, är du ute efter award-biljetter är ju Eurobonus svårslaget med de möjligheter vi har i Sverige att tjäna extrapoäng. Det är dessutom lättare att nå guld inom Eurobonus.
 

Atom

Medlem
Behöver 6000 poäng för att behålla EBG, och har inga jobbresor kvar inplanerade.

Kvalificeringsperiod: Feb 1, 2019 - Jan 31, 2020

Har ni något tips på en ~3 eller 4-dagarstripp i december eller januari?

Eventuellt kan ju två kortare resor inom Europa fungera med. Det beror lite på till vilka destinationer - vissa städer blir som bekant väldigt dyra om man skall bo drägligt.

Eventuellt behöver jag bara 5 000 poäng. Det beror lite på hur Mastercard Premium-poängen räknas. Poängen för januari ramlar väl först in i februari? Med Amex Elite-poängen har jag just nu 36 000 poäng.

Ser att du bor i Malmö. Jag hade testat Ukraina då det verkar trevligt och billigt. Utgår du från CPH blir det ju 4500 poäng om du kör i plus tur och retur. Du skriver behålla EBG så isåfall har du guldbonus då blir det 5625 poäng. Sen hade köpt resterande om det krävs. Januaripoängen kommer i Januari så vitt jag vet.

Hittar te.x 02 jan - 04- Jan för 5303 kr.
 

Remains

Medlem
Behöver 22.000 poäng för att behålla Diamond. Kvalificeringsperiod Jan-Dec. Funderar på en ARN-LAX, Plus saver som sedan uppgraderas för pengar (har redan gjort slut på alla poäng), men det kanske finns bättre alternativ?
 

Tonton

Medlem
Behöver 22.000 poäng för att behålla Diamond. Kvalificeringsperiod Jan-Dec. Funderar på en ARN-LAX, Plus saver som sedan uppgraderas för pengar (har redan gjort slut på alla poäng), men det kanske finns bättre alternativ?

Om du nu tycker det är värt att lägga dessa pengar så hade jag valt TAP-dealen. Då får du ihop alla dina poäng utan att behöva uppgradera etc. 16k SEK.
 

B380-9 XWB

Medlem
Sök på TAPs hemsida eller google flights. Ex-cph till Nordamerika i business class.

200% intjäning på TAP business till Eurobonus.

Edit: det var en ännu bättre deal förut när SEK inte var lika svag mot DKK.

Dealen OSL-EWR med TAP ser ut att gälla ett ett bra tag framöver.
Drygt 12k SEK för strax över 20k EB-poäng.

Förvisso lite yxig connection på utresan som troligen kväver en natt i LIS.
 

Tonton

Medlem
Dealen OSL-EWR med TAP ser ut att gälla ett ett bra tag framöver.
Drygt 12k SEK för strax över 20k EB-poäng.

Förvisso lite yxig connection på utresan som troligen kväver en natt i LIS.

Jag lyckas faktiskt hitta EWR under 12k. Miami ligger på cirka 16k både ex-osl och ex-cph.

Bra tips! jag har mest tittat på CPH tidigare, men OSL är nästan smidigare att ta sig till för mig.
 
Toppen