Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

johisco

Medlem
Behöver minst 15 000 baspoäng utöver det jag har inplanerat och har lite tid nu. Är det någon som sprungit på någon bra mileage run att rekommendera? Kanske över helgen tom? :)

Har förstått att Prag med 3 ben är bra inom Europa men skulle ju kunna ta en long haul i plus om jag hittade något. Verkar vara svårt nu över sommaren hela vägen in i augusti tyvärr. Jag utgår från ARN
 

Canadien

Medlem
Behöver minst 15 000 baspoäng utöver det jag har inplanerat och har lite tid nu. Är det någon som sprungit på någon bra mileage run att rekommendera? Kanske över helgen tom? :)

Har förstått att Prag med 3 ben är bra inom Europa men skulle ju kunna ta en long haul i plus om jag hittade något. Verkar vara svårt nu över sommaren hela vägen in i augusti tyvärr. Jag utgår från ARN

Hur mycket vill du betala?
AI från Stockholm till Chennai kostar 15.400 och bör ge 18.400 Eurobonuspoäng.

SmartSelect_20190627-111316_Chrome.jpg
 

Atom

Medlem
En vän söker 3 legs för att nå silver (efter ha rest med mig). Finns det något vettigt med tre legs från CPH/MMX ?
Gärna billigt. Helst ska resan kunna gå dit eller hem på 2 legs och 1 tillbaka.
Stockholm såg bara ut att vara enkla.
 

ekf

Medlem
En vän söker 3 legs för att nå silver (efter ha rest med mig). Finns det något vettigt med tre legs från CPH/MMX ?
Gärna billigt. Helst ska resan kunna gå dit eller hem på 2 legs och 1 tillbaka.
Stockholm såg bara ut att vara enkla.
CPH-ARN-GOT-CPH eller omvänt är ju en smidig runda, eller annars kanske MMX-ARN-GOT//GOT-CPH eller vice versa...
 

Konto93

Medlem
Jag behöver göra en segment run på 3 legs under juli. Är det någon som har ett bra förslag? Helst en helg men skulle kunna tänka mig att göra en t/r en eftermiddag/kväll, avgång tidigast kl. 16 från ARN. Jag har kollat på några alternativ men tycker inte jag hittar något bra.

EDIT: Angående budget så inget särskilt men billigast går för bekvämt eller snabbt.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Jag behöver göra en segment run på 3 legs under juli. Är det någon som har ett bra förslag? Helst en helg men skulle kunna tänka mig att göra en t/r en eftermiddag/kväll, avgång tidigast kl. 16 från ARN. Jag har kollat på några alternativ men tycker inte jag hittar något bra.

EDIT: Angående budget så inget särskilt men billigast går för bekvämt eller snabbt.

Det sista svaret i tråden innan du skrev ger bokstavligen svar på exakt detta. Titta där för bra förslag.
 

eddo

Medlem
Funderar på om det är värt att kämpa för att uppnå guld denna kvalificeringsperiod eller vänta till nästa...

Förutsättningar idag:
EBS
Kvalificeringsperiod maj - april
6600 Kvalificerande poäng
21 flygningar med SAS just nu

Började flyga mer förra året i oktober. Flyger i arbete mestadels mellan april-november, nästan inget under vintern. I tjänsten endast inrikes på billigaste biljetterna. Räknar med ca 50 flygningar per år framöver. Lär dock inte hinna nå upp till 45 innan april är slut. Bör hinna med ca 10 flighter innan dess.


Antingen väntar jag och lär uppnå guld nästa kvalificeringsperiod. Känns dock segt att vänta tills dess och missa loungeacess, fast track etc under i princip ett år framåt. Funderar därflr på att försöka flyga in EBG innan maj för att ha EBG under hela nästa kvalificeringsperiod också. Har möjlighet att flyga på ungdomsbiljett så bör kunna komma hyfsat billigt undan ändå...

Hur hade ni gjort? Förslag på resor så att man kan ha lite kul under tiden om jag bestämmer mig för att köra?
 
Toppen