SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

En tråd i 'SAS Group & EuroBonus' startet av palmen, 3 Januar 2019.

1. Kricka

Kricka Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Jo, Senator for Life är 10 år som Senator, alltså minst 100k Miles till Miles&More
    per år under 10 år. Fick mitt erbjudande när jag fyllde 60 och tackade naturligtvis ja..

När jag gick med i Eurobonus 1992 så tror jag att det krävdes 90k poäng per år för
    att bli guldmedlem.

dino_81, 011430121, aruba1 og 2 andre liker dette.
  2. varva77

varva77 Medlem

De gick väl ut med att tio år Pandion ger lifetime Diamond på nåt Diamondeventet för några år sedan.

Ricci liker dette.
  3. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Men EBP är väll bara på inbjudan?
    Då skulle ju sas tekniskt sett kunna hoppa en inbjudan ett år och på så sätt "förhindra" någon att nå det.

TheTravelGuy liker dette.
  4. danielhog

danielhog Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Såklart, men det är nog dumsnålt att riskera att förlora en så pass trogen kund pga det.

5. varva77

varva77 Medlem

Det var han norsken (aka Bagdad Bob) som lovade det ena och andra så det kanske ska tas med en skopa salt.

fcx liker dette.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Ja Eivind snackade gärna om allt som fanns i röret, sen att det kanske inte blir något av allting är väl en petitess :)

7. Hachans

Hachans Medlem

Eftersom det är invite enbart så är det inte alls säkert att alla har en spend som motiverar det. Det är ju enbart spekulation här baserat på de få vi vet som har fått kortet som också har en hög spend. Det är som vanligt nyttigt att påpeka att korrelation inte är kausalitet.

SAS kan ge kortet till vem de vill som de vill belöna extra på något sätt. Det är inte alls säkert att det är särdeles trogen kund bara för att ha Diamond. Liksom att det inte är säkert att en kund är trogen bara för hen har ett guldkort, det kan personen ha fått av någon annan eller köpt på svarta marknaden.

Berglund liker dette.
  8. danielhog

danielhog Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Det är också viktigt att poängtera att trogen och spend inte alltid är samma sak. Kan även poängtera att man inte ska tolka in för mycket om man ska försöka mästra.

Guldkortet måste du tjäna in, annars räknas det inte mot Gold for lite. Inte heller soft landing.

Jag håller helt med i det du skriver, men att som medveten strategi inte ge någon förnyat pandion mot slutet tror jag skulle slå bakut. Det är min poäng.

9. mha321

mha321 Medlem

Definitionsfråga. Du kan i Sverige just nu da in 32000 poäng av de 45000 som behövs, alltså över 70%, på kreditkort. Har du kvar ett av de gamla Amex Elite-korten, så kan du dra in tillräckligt med poäng för Gold bara på det. Detta helt utan att flyga. Det kan knappast räknas som "tjänas in".

Däremot räknas inte soft landing och kort som gåga, det är korrekt, och tur är väl det.

Håller helt med om att "trogen" och "spend" inte är samma sak. Men man måste också, särskilt i dagens miljö, skilja på "trogen sas" och "trogen eurobonus".

10. Tonton

Tonton Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Nej, du kan i Sverige dra in 52 000 poäng på kreditkortet, förutsatt att du fortsatt har Amex Elite Betalkort.

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!