Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

mika

Medlem
Det skulle nu vara intressant och se hur resande mönstret blivit med vi som nu blivit GFL dvs reser vi mer med SAS /*A eller lämnar tex till OW-bolag?
Det kan bli så här. Jag tror att jag kommer inte att registrera något mer för Eurobonus för denna period, som slutar snart. Jag satsar i år på OneWorld (tror jag kommer att nå Finnair Plus Lumo) och nästa år kanske förnyar Senator.

När jag har flugit med Star Alliance i år, har jag registerat antigen till Eurobonus eller till Miles & More, bara på grund av vilken ger mer poäng. Oftast registrerar jag då SAS-flyg till Miles & More och Lufthansa-flyg till Eurobonus. Helt galet att det har blivit så.

eurobonus.JPG
 

Ricci

Medlem
Om några år så har EBD funnits i 10år, tror ni då att SAS kommer ha en liknande sak dvs istället för GFL så blir man DFL (om man nu har haft EBD sedan starten)?
 

mha321

Medlem
Om några år så har EBD funnits i 10år, tror ni då att SAS kommer ha en liknande sak dvs istället för GFL så blir man DFL (om man nu har haft EBD sedan starten)?
Det tror jag definitivt inte.

Det vore trevligt för oss som haft det, men jag tror inte det händer.
 

Kricka

Medlem
Det skulle nu vara intressant och se hur resande mönstret blivit med vi som nu blivit GFL dvs reser vi mer med SAS /*A eller lämnar tex till OW-bolag?

Som jag noterade i en annan tråd idag så flög jag min första SAS-flight för året
fredag förra veckan. Då jag både är SAS GFL och LH Senator for Life så gör jag
mina runs som TP-runs för att nå BAEC Gold. Missade, lite snopet, BA-guldet
förra året men är just nu på en av årets två TP-runs.
 
Som jag noterade i en annan tråd idag så flög jag min första SAS-flight för året
fredag förra veckan. Då jag både är SAS GFL och LH Senator for Life så gör jag
mina runs som TP-runs för att nå BAEC Gold. Missade, lite snopet, BA-guldet
förra året men är just nu på en av årets två TP-runs.
Senator for life = 10år också?
 

coclol

Medlem
Om några år så har EBD funnits i 10år, tror ni då att SAS kommer ha en liknande sak dvs istället för GFL så blir man DFL (om man nu har haft EBD sedan starten)?

Det hade ju varit intressant och skulle ju borga för Pandion For Life vilket hade varit klart bättre än Diamond.
 

Homer

Medlem
Om några år så har EBD funnits i 10år, tror ni då att SAS kommer ha en liknande sak dvs istället för GFL så blir man DFL (om man nu har haft EBD sedan starten)?


"Några" år, infördes väl 2014 så det är bara halvvägs.
5 år i den här branschen är närmast en evighet.
 

Ricci

Medlem
"Några" år, infördes väl 2014 så det är bara halvvägs.
5 år i den här branschen är närmast en evighet.
Jag räknar så här (vilket kan vara helt fel...):
2013 var intjäningsåret för att kunna få EBD 2014 vilket gör (om nu SAS skulle införa det) att intjäningsåret 2023 kan bli intressant.
Vilket gör att det inte är så många år kvar.:)
 
Toppen