Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

bachelor

Medlem
Jag var lite undrande när jag läste dina poster, för jag har tyckt att det fungerat klockrent. Så idag saknades 8 varor (av 22) i mina kassar!
Grejerna hörde samman så jag kände mig säker på att de missat att ge mig en hel kasse. Men support kollade och ingen kasse var på villovägar. Förklaringen var istället att det hade saknats varor vid packningen men de hade missat att uppdatera de bristerna i ordern. Men det var väldigt simpla basvaror så jag undrar det. Dessutom fanns det en vara som de ersatt med en likvärdig och det fanns med i den uppdaterade bekräftelsen som mailades när packningen var klar.

Men det känns inte helt stabilt. Jag undrar hur rutinerna är vid packning. Man tycker att de borde skanna varje vara de lägger ner (scanna varan - scanna kassen) så att de verkligen ser att de packat allt rätt och fått rätt vara till rätt kund. Och det som inte scannats när de stänger ordern som "färdigpackad" skulle komma som fellista där man antingen öppnar kassen för ompackning eller skickar info om de saknade varorna tillbaka till ordern så att den automatiskt krediteras för saknade varor.
Told you! ;)

Har själv en på g nu på fredag med SJJUL rabatten på 249. Får se om de klarar alla 28 varor eller hur det går.
 

McFace

Medlem
Jag skulle anslå att det saknas eller transportskadas en vara kanske var fjärde eller femte beställning vilket jag nog skulle beteckna som ganska godkänt. Jag har aldrig upplevt något knorr från kundtjänst när jag hört av mig om återbetalning.

Rent statistiskt får man även en kasse med glass och majskyckling som skulle till någon annan kund ca var 20:e beställning, men jag törs inte sia om det är värt att förvänta sig i längden.

Det är svårare än man kan tro att förklara för kundtjänsten att man fått för många varor.
 

Cubus77

Ny medlem
Är det bara jag som tolkar kampanjen som 10000p för varje köp över 500kr? Har man 4 köp om 500kr+ så ger det 40 000p, eller är det bara klumpigt formulerat?

Nej, 500kr.

a4d2445138576f76bc87318710532044.jpg
 

Alf

Medlem
Det kan inte vara 10000 poäng på alla köp, fast det står lite otydligt, det vore för bra. Jag försökte regga i efterhand eftersom jag redan gjort två köp på över 500kr och missat att lägga in koden men det gick inte att efterregistrera enligt kundtjänst.
 
Toppen