Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Adam W

Ny medlem
Jag ser inte längre alternativet att växla 60k Coop-poäng mot 10k EB-poäng. Gör ni? Och har ni sett någon kommunikation om denna försämring?
 
Last edited:

BeckyLeuf

Medlem
I senaste numret av Mer Smak berättar Coop om den nya poängtrappan som ska införas den 1 juli. Poängdubbleringen ska tas bort och ersätts istället med en poängtrappa som genererar mer poäng per krona beroende på din totala spend under månaden. Trappan nollställs för varje månad.

"Från och med 1 juli får du så här många poäng per krona när du handlar på Coop.
För varje tusenlapp flyttar du upp ett steg i trappan och tjänar fler poäng per krona.
Första tusenlappen ger 0,5 poäng/kr. Nästa tusenlapp ger 1 poäng/kr. Så fortsätter
det hela vägen upp till 5 poäng/kr. Allt du handlar för över 5 000 kr/mån ger alltså
5 poäng/kr. När månaden är slut börjar du om från början.
Betalar du med betalkortet Coop Mer får du ytterligare 1 poäng per krona, oavsett
var i trappan du befinner dig. Exempel: Om du handlar för 4 500 kronor i september får
du sammanlagt 8 500 poäng. Betalar du med Coop Mer får du ytterligare 4 500 poäng."
 

Attachments

  • Skärmavbild 2017-06-19 kl. 19.44.03.png
    Skärmavbild 2017-06-19 kl. 19.44.03.png
    468,8 KB · Visningar: 372

schrute

Medlem
Om jag förstått gäller det här alltså när man handlar på Coop?
Framgår det vad som gäller om man använder sitt kort någon annanstans?
 

BeckyLeuf

Medlem
Om jag förstått gäller det här alltså när man handlar på Coop?
Framgår det vad som gäller om man använder sitt kort någon annanstans?

Inte vad jag kan se, detta handlade bara om det vanliga medlemsprogrammet när du handlar, och inte deras betalkort. Det enda de skrev om betalkortet är att du som tidigare får ytterligare 1 poäng/kr utöver de vanliga medlemspoängen när du handlar hos dem.
 

Travler

Medlem
Känns som det finns risk för att dem kommer justera ner poängtabellen COOP --> SAS i och med detta. :confused:
Till SAS blir det ju rätt mycket (SAS) poäng om man handlar för över 5000kr i månaden
- 60p/100kr när man handlar på COOP och betalar med Medmera Mer.
- 70p/100kr när man handlar på COOP och betalar med AMEX Elite
 

BeckyLeuf

Medlem
Känns som det finns risk för att dem kommer justera ner poängtabellen COOP --> SAS i och med detta. :confused:
Till SAS blir det ju rätt mycket (SAS) poäng om man handlar för över 5000kr i månaden
- 60p/100kr när man handlar på COOP och betalar med Medmera Mer.
- 70p/100kr när man handlar på COOP och betalar med AMEX Elite

Ja, den tanken slog mig också. Växlade faktisk in mina poäng när jag såg det. Men förhoppningsvis kanske man hinner en eller två månader med den intjäningen innan de uppdaterar växlingskursen. :)

Å andra sidan är det ju bara efter att du har spenderat 5000 kr på COOP den månaden som du får 5 poäng/krona. Och det kanske inte är jättevanligt med de summorna på COOP varje månad (inte för mig iaf).
 
Toppen