Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Henrik_B

Medlem
Blev en överföring av 50.000 -> 7.500 EB.

Lite dålig rating kan jag tycka, trodde det var typ 1:1 eller nåt.. Är glad och tacksam ändå!
 
Kan absolut ingenting om Konsumprogrammet så ber om ursäkt om detta redan är självklart för många.

Sitter och diskuterar med några som har en hög Coop poäng som jag kan få. Här kommer det:

1. Vad är ratingen Coop - EB?
2. Kan man skicka coop points till annans konto?

De har runt 60K points. Låter mycket.

1. Växlingskursen från Coop till EuroBonus är 15% upp till 50 000 Coop-poäng, och 16,67% från 60 000 Coop-poäng och uppåt. Men ibland har de kampanjer som ger ännu bättre växling.

2. Jag vet tyvärr inte. Ring till Coop och fråga. Om du vet att du vill ha EB-poäng för Coop-poängen så är nog det absolut enklaste att be dem som vill ge dig poängen växla över direkt till ditt EB-konto.

Edit: Ser att jag var sen på bollen, och att jag dessutom kanske missuppfattade "annans konto" att det bara gällde Coop-konton. :confused:
 

martin1891

Medlem
Jag fick igår en undersökning från Coop som handlade till stor del om deras bonusprogram och även partners. Så som det var upplagt så fick jag lite intrycket att man är ute efter att utöka andelen partners men även möjligen avsluta vissa samarbeten. Vi får hoppas SAS Eurobonus inte är något de överväger att avsluta.

Nackdelen nu som jag ser med COOPs bonusprogram är väl att de har väldigt få partners. Jag hoppas de blir någon som inte redan finns hos SAS eller SAS onlineshopping.

Fritidsresor är dock bra som finns nu, 1 poäng per charterkrona!
 

jdb264c

Medlem
@Henrik_B
Jag har inte så mycket att tillföra avsatt än att det definitivt är värt att vänta in en kampanj. Rätta mig ni andra om jag har fel men det var väl kampanj nästan halva sommaren och sedan ytterligare en nu under hösten?
 
Toppen