Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

LPC123

Medlem
Bokade också av en resa och fick alla 3 vouchers tillbaka. Såg alla ett tag men nu ser jag bara 1 av dom :(
 

Senator

Moderator
Nu börjar det vända... När tror ni att Tallin öppnar för nya StarA-bokningar?

Det är svårt att bedöma. Om vi tittar på kalenderkvartal 2 så verkar tillgängligheten på flighter fortfarande ligga mellan 15-20% av normalt. I juli talas det om 30-40% om jag inte missminner mig. Kvartal 4 så är det fortfarande "bara" 70% av pre-Corona kapacitet om jag minns rätt. Allt detta från minne.

Hur SAS räddningspaket skall se ut till slut vet vi hellre inte. En indikation är hur länge de vouchers som gick ut 2019 är förlängda som är ut augusti. Så antingen öppnas det under augusti eller så måste SAS förlänga dessa. Min gissning är att dessa förlängs och att vi ser något först i september.

Sen är frågan vad som kommer vara tillgängligt.. Lufthansa har parkerat halva A380-flottan och A340-600 på marken:

Europe’s A380 Fleet Shrinks By 46% As Air France And Lufthansa Retire More Aircraft During Coronavirus

Temporarily or forever?: Lufthansa is parking all of its Airbus A340 in Spain | aeroTELEGRAPH

Det innebär att Lufthansa First är väldigt begränsat. Vi kommer se massor av liknande från andra bolag.
 

Bimbimbap

Medlem
Sorry om det här är i fel tråd men.. jag och sambon hade planerat att åka på vår första awardresa för vår smekmånad i slutet av september. Resan var bokad till singapore och bali med Singapore Airlines första klass CPH-LHR-SIN-BALI ToR. Med corona så hörde vi av oss till Talinn och de menar på att de utvärderar varje månad vilka resemål som är tillgängliga. Jag att Bali kommer att öppnas först i oktober för turister. Vad kan man göra för att få tillbaka sin voucher och boka en annan resa i vinter istället? Någon som varit i liknande sits där resemålet är stängt men flyget har ju inte ställts in (än).
 

palmen

Moderator
Sorry om det här är i fel tråd men.. jag och sambon hade planerat att åka på vår första awardresa för vår smekmånad i slutet av september. Resan var bokad till singapore och bali med Singapore Airlines första klass CPH-LHR-SIN-BALI ToR. Med corona så hörde vi av oss till Talinn och de menar på att de utvärderar varje månad vilka resemål som är tillgängliga. Jag att Bali kommer att öppnas först i oktober för turister. Vad kan man göra för att få tillbaka sin voucher och boka en annan resa i vinter istället? Någon som varit i liknande sits där resemålet är stängt men flyget har ju inte ställts in (än).
Bokar du av kan du inte boka nytt just nu då SAS inte tillåter nya bokningar.
Då en award-biljett är helt om/avbokningsbar kan du med andra ord sitta kvar med din bokning till sista vardagen innan avresa då du behöver avboka som senast. Fördelen med att du nu har en bokning är att SAS tillåter att man gör förändringar på en bokning, dvs du kan göra en ändring på din bokning till något annat ställe i Asien om du vill (måste ändra till samma "zon").
Tyvärr går det inte boka Singapore Airlines alls just nu med eurobonuspoäng, men finns andra bolag som ni kanske kan boka istället. Har voucher inte gått ut kan ni alltid avboka och få tillbaka, men då kommer du inte kunna boka något nytt förrän sas tillåter nya bokningar, och det kan dröja länge innan det är möjligt.
 

Chrillchen

Medlem
Vi är två vuxna, en infant och en 3 åring.

vi vill flyga ToR till usa i biz och har 2st 2-4-1, vad kommer det kosta för oss i poäng?
 
Verkar helt dött med flyg till LAX än så länge, fick ju min resa nu i början av juni avbokad, skulle vilja ta mig dit nästa år eller ska man satsa på Tokyo istället? Är ju lite olika typ av resa men har inte varit i någon av städerna. Har lite tid på mig att boka då vouchern går ut iår, kanske även dessa blir förlängda?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen