Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Storguten

Medlem
Går det att få tag på *A awards på United i deras Polaris Business överhuvudtaget eller släpper dom bara dessa till sina Mileage Plus medlemmar ?

Tänkte använde en AMEX 2-4-1 för 2 nästa år till en resa mellan MCO-SCL i Business (min syster bor i Orlando). Det enda alternativet jag får på *A awardsida är med Copa via PTY. Problemet med detta är att Copa inte har någon lie-flat konfigurering (endast domestic first) i sina nuvarande maskiner så länge Boeing MAX planen har flygförbud. Dessutom är ankomst samt avgångstiderna på SCL inte de bekvämaste med Copa oavsett veckodag.

Har även försökt att boka direkt från IAH till SCL eftersom jag vet att UA har en nonstopkärra där emellan med Polaris Business Class så gott som varje dag. Dessutom så finns det ju en Polaris lounge på IAH. Alternativen jag får fram med *A awardsida inkluderar alla minst 1 stopp så på UA metall verkar dom inte släppa några *A awards oavsett bokningsklass och avgångsdag eller har jag fel ?

Finns det några andra alternativ för mig eller är det Copa som gäller ?
 

Buffy

Medlem
Jag såg faktiskt både mina vouchers innan jag bokade en resa tidigare denna vecka, så inte omöjligt att se fler än en.
Jag såg två förra veckan när jag hade en som tjänandes in i förr året + den första jag tjänande in i år.

Men hur är det med att använda två man tjänat in samma år på 4 pax på en resa, får man det?
 

aikelo

Medlem
När syns vouchern på SAS webb? Drog in min andra för året och fick hem brevet idag, men den syns inte på SAS.
De är roliga på Amex. Flyttade för ca 1 år sedan och vouchern blev skickad till min gamla adress. När jag bad dem skicka en ny så sa de att de har slutat skicka ut och den finns bara digitalt nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen