Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tolle

Medlem
Har ni koll på om det fortfarande går bra att säga upp SAS Amex efter man fått 2 för 1 checken? Känns nog mer värt för mig att fortsätta med SAS MC.
 

Zissou

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan med en voucher och under samtalet (efter att jag betalat) såg jag att de hade dragit 825 kr i service fee och totalt 2534 kr. Hon jag pratade med sa att de var fel och att de skulle refunda 450 kr. Någon timme senare fick jag en ny itinerary som var helt utan avgifter. Kan jag räkna med att en kreditering kommer komma in på mitt amex eller ska jag ringa och påminna? Tänker att jag kanske kommer undan helt utan avgift eftersom min andra itinerary var nollad på service fee :) Hur lång tid brukar det ta att få tillbaka pengar när Tallin gör en kreditering?
 

Jonas C

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan med en voucher och under samtalet (efter att jag betalat) såg jag att de hade dragit 825 kr i service fee och totalt 2534 kr. Hon jag pratade med sa att de var fel och att de skulle refunda 450 kr. Någon timme senare fick jag en ny itinerary som var helt utan avgifter. Kan jag räkna med att en kreditering kommer komma in på mitt amex eller ska jag ringa och påminna? Tänker att jag kanske kommer undan helt utan avgift eftersom min andra itinerary var nollad på service fee :) Hur lång tid brukar det ta att få tillbaka pengar när Tallin gör en kreditering?
Det brukar ta två veckor.
 

Robert flysas

Moderator
Tar lite längre nu sen strejken. Väntar på återbetalning på 3 business biljetter som vi avboka 2 veckor sedan, ingen syns på kontot än. Tänkte ringa på måndag och höra med SAS.
 
Är det någon som vet om det är möjligt att flyga dubbel open-jaw genom att boka en open-jaw, exempelvis AAA-BBB,CCC-DDD-AAA, och hoppa över sista benet DDD-AAA?

Hur ser reglerna ut? Kommer man få straffavgift?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen