Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

EBD_Hakan

Medlem
Men så är det med de flesta de förehavanden som man kan kringgå med HUACA. Grundorsaken är att SAS lider av ett otydligt regelverk och brist på intresse att förtydliga detta både internt och externt.
Men frågan är hur många man ska behöva ringa igen.. jag råkade ut för 2st agenter i fredags som båda två vägrade att ens påbörja en bokning utan att söka hela resan
 

Kimmen00

Medlem
Men frågan är hur många man ska behöva ringa igen.. jag råkade ut för 2st agenter i fredags som båda två vägrade att ens påbörja en bokning utan att söka hela resan

Ja, jag har oxå råkar ut för det. Se till att förklara att det är mixed class (om det nu är det) då gör de leg by leg sök..
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag vet inte, men de 4 gånger jag ringt in på sistone så har jag aldrig hört något sådant, har visserligen hamnat med Kristina 2 gånger och en annan person, den sist talande var dock extremt otrevlig så jag fullföljde inte min bokning utan bestämde för att ringa tillbaka en annan dag.
 

EBD_Hakan

Medlem
Jag vet inte, men de 4 gånger jag ringt in på sistone så har jag aldrig hört något sådant, har visserligen hamnat med Kristina 2 gånger och en annan person, den sist talande var dock extremt otrevlig så jag fullföljde inte min bokning utan bestämde för att ringa tillbaka en annan dag.
Mmm den känner man ju igen. Tyvärr.
 

PSTravel

Ny medlem
Tänkte dubbelkolla här, blev debiterad full star-alliance rate dvs. 130k för en resa till LAX t-o-r med SAS Business ARN-LAX dit och Swiss Business hem via Zurich - har någon lyckats få en "vägd" avgift dvs. 115k givet att ena sträckan är ren SAS-award? Tack på förhand!

Tip: Lyckades undvika 450 i serviceavgift (omedvetet), genom att först boka en ren SAS-award t-o-r resa (utan serviceavgift) för att sen ändra till en star-alliance awardresa och då endast betala 150kr i ändringsavgift och på så sätt slapp de 450 i serviceavgift (vilket också minskar icke-refunder kostnad vid avbokning till 150 kr istället för 450kr) ;)
 

Canadien

Medlem
Tänkte dubbelkolla här, blev debiterad full star-alliance rate dvs. 130k för en resa till LAX t-o-r med SAS Business ARN-LAX dit och Swiss Business hem via Zurich - har någon lyckats få en "vägd" avgift dvs. 115k givet att ena sträckan är ren SAS-award? Tack på förhand!

Tip: Lyckades undvika 450 i serviceavgift (omedvetet), genom att först boka en ren SAS-award t-o-r resa (utan serviceavgift) för att sen ändra till en star-alliance awardresa och då endast betala 150kr i ändringsavgift och på så sätt slapp de 450 i serviceavgift (vilket också minskar icke-refunder kostnad vid avbokning till 150 kr istället för 450kr) ;)

Det är korrekt med full star allianceavgift eftersom din biljett är en star allianceresa och inte en SAS t o r.
Man kan däremot boka t ex business ena hållet och first andra hållet och bara betala för respektive klass, men inte blanda ren SAS-award för sitt billiga pris med Star Alliance.
 

bachelor

Medlem
Har säkert varit uppe tidigare men undrar om jag vill boka 2-4-1 med min sambo till och även få med småttingarna på 1 resp 3 år, hur går man tillväga då, löser sig allt när man ringer in? Jag fattar det som att jag o sambon kör 2-4-1 och barnen bokas till ordinarie poäng?
 

gjohansson

Medlem
Har säkert varit uppe tidigare men undrar om jag vill boka 2-4-1 med min sambo till och även få med småttingarna på 1 resp 3 år, hur går man tillväga då, löser sig allt när man ringer in? Jag fattar det som att jag o sambon kör 2-4-1 och barnen bokas till ordinarie poäng?
Korrekt. Man får ringa in o boka
 

andersson.j

Medlem
Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Ändring kostar 450+150 SEK per person. För EBD+ får man ibland 150 kronor i bokningsavgift gratis. Ändringen är dock gratis att göra om den görs inom 24h från bokningstillfälle, eller 24h efter senaste ändringen.
Jag har en SASaward bokad online med en 2-4-1-voucher. Hemresan är bra, men jag inväntar en bättre utresa. Det ser ut som att jag kan lösa ombokningen själv online, men att 2-4-1-vouchern inte hänger med? Kanske dyker den upp i ett senare skede av ombokningsprocessen? Någon som gjort ombokning online och vet vad som händer med vouchern?

När rätt utresa dyker upp, borde jag:
  1. Boka om själv online och hålla tummarna för att vouchern dyker upp i ett senare steg. Om vouchern inte hänger med, ringa för att applicera den i efterhand.
  2. Ringa för att genomföra ombokningen.
Alternativ 1:
  • Kan vara den snabbaste lösningen och innebär därför en lägre risk för att någon annan kniper mina platser.
  • Om vouchern inte hänger med krävs tillräckligt med poäng för att betala hela resan utan voucher, vilket inte är några problem.
  • Risken finns kanske att det inte går att applicera vouchern i efterhand, men mina tidigare samtal med Tallin får mig att tro att det ska gå. Annars får jag väl avboka hela resan med risk för att awardplatserna inte dyker upp igen.
  • Ombokning själv online borde innebära mindre omboknings/serviceavgifter än via telefon? Fast om jag måste ringa in för att applicera vouchern kanske jag åker på sånt ändå?
Alternativ 2
  • Kan innebära timmar av telefonkö där platserna hinner försvinna.
  • Jag får vara med i avgiftslotteriet. I bästa fall bara 150kr/person, men med risk för ytterligare 350+450kr per person?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen