Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mathcar71

Medlem
Tänk på att bara ställa frågan i en tråd, du har fått svar i andra tråden.
Skrev du i fel tråd finns det fortfarande tid att ta bort ditt inlägg, men att multiposta samma inlägg i flera trådar är inge bra.

Okej!

Har du kollat alternativ MEX-MUC hem? Sedan en vecka flyger de A340-600 med F på den dagligen också.
Ja, jag kollade den möjligheten också men inget hem från MUC heller! Helst flyger jag 747-8 om möjligheten finns! :)

Du kan be om båda, men jag tror inte att Lufthansa kommer låsa upp fler platser på din begäran. Det går bra att kombinera ekonomi och first. Nöjd dig med ekonomi om det finns platser, annars kanske det går att routa FRA - ARN/CPH - GOT så du iaf kommer hem :)
Det blev en lösning FRA-ARN övernattning och ARN-GOT! Hyfsad lösning i allafall!
 
Last edited by a moderator:

Kimmen00

Medlem
Gjorde en ändring inom 24h (typ efter 1h) och fick minsann betala 150kr för ändringen:

"Ändring kostar 450+150 SEK per person. För EBD+ får man ibland 150 kronor i bokningsavgift gratis. Ändringen är dock gratis att göra om den görs inom 24h från bokningstillfälle, eller 24h efter senaste ändringen."

Dvs denna rad stämde ej. Oas ändrar SAS reglerna på daglig basis.
 

EBD_Hakan

Medlem
Förvirrad agent eller nya regler igen?

Pratade precis med Tallin för att boka en rutt där jag har alla flighter klara. Tillgänglighet i I-klass finns på både United och Expertflyer. Agenten hävdar att de sedan några månader inte kan söka leg för leg utan måste söka avreseort till destination och mycket frågor om jag sökt på weben.

Katastrofal försämring eller HUACA?
 

palmen

Moderator
Förvirrad agent eller nya regler igen?

Pratade precis med Tallin för att boka en rutt där jag har alla flighter klara. Tillgänglighet i I-klass finns på både United och Expertflyer. Agenten hävdar att de sedan några månader inte kan söka leg för leg utan måste söka avreseort till destination och mycket frågor om jag sökt på weben.

Katastrofal försämring eller HUACA?
Den åker man på lite då och då och verkar vara nya direktiv. Dock oklart om alla agenter följer det. Blandade klasser kan man eventuellt boka segment för segment för det går inte söka online.
 
Vi är 2 vuxna, ett barn på 2,5 år och ett barn på några månader i familjen. Tänkte ge mig på att få till en bokning med min 2-4-1, men inser att den bara gäller för 2pers. Hur kan jag göra för att använda min voucher men resa hela familjen?
 

fcx

Medlem
Vi är 2 vuxna, ett barn på 2,5 år och ett barn på några månader i familjen. Tänkte ge mig på att få till en bokning med min 2-4-1, men inser att den bara gäller för 2pers. Hur kan jag göra för att använda min voucher men resa hela familjen?

Boka SAS-flyg, så får du barnrabatt.
 

Jonas C

Medlem
Vi är 2 vuxna, ett barn på 2,5 år och ett barn på några månader i familjen. Tänkte ge mig på att få till en bokning med min 2-4-1, men inser att den bara gäller för 2pers. Hur kan jag göra för att använda min voucher men resa hela familjen?
Du får ringa in så löser de det.
 

Kimmen00

Medlem
Den åker man på lite då och då och verkar vara nya direktiv. Dock oklart om alla agenter följer det. Blandade klasser kan man eventuellt boka segment för segment för det går inte söka online.

Helt klart försämring. Men om det är mixed class så får de söka leg för leg.. hade 2 bokningar förra veckan och vid blandad klass gick det, men det var en bra diskussion med första agenten..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen