Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis använt min "sista" voucher förra veckan, går in idag och tittar och ser att jag har en till när jag söker på sas.se, kan det vara så att de har missats att dra en voucher någon gång? Har det hänt er.
 
Vet inte om det var ett svar på min fråga. Jag har bara tjänat in 3 voucher totalt, och använt dem alla, ändå ser jag en voucher till när jag söker bonusresa och undrar således om det någon gång kan ha missat att en voucher dragits. Poängen har dock alltid dragits korrekt.
 

aldrighemma

Medlem
Vet inte om det var ett svar på min fråga. Jag har bara tjänat in 3 voucher totalt, och använt dem alla, ändå ser jag en voucher till när jag söker bonusresa och undrar således om det någon gång kan ha missat att en voucher dragits. Poängen har dock alltid dragits korrekt.
Eftersom det var bara några dagar sedan du använde sista vouchern så kan det också bero på eftersläpning i SK IT systemen...
 

fcx

Medlem
Vet inte om det var ett svar på min fråga. Jag har bara tjänat in 3 voucher totalt, och använt dem alla, ändå ser jag en voucher till när jag söker bonusresa och undrar således om det någon gång kan ha missat att en voucher dragits. Poängen har dock alltid dragits korrekt.

Det har förekommit att vouchrar inte har dragits när man bokar på telefon. Bara att le och vara glad om så är fallet...
 

Mathcar71

Medlem
Jag har bokat first med Lufthansa GOT-FRA-MEX för två men stötte på patrull på hemvägen då jag endast kunde boka MEX-FRA. GOT hade bara en award biljett i business tillgänglig! Det finns 4 lediga platser i business på flughten. Min fråga är om jag kan be Amex 2-4-1 kundtjänsten att göra en request till Lufthansa för att få loss en extra BUSINESS AWARD plats eller om det är möjligt att be dom boka ekonomi biljetter FRA-GOT om det finns tillgänglighet! Vad säger reglerna, kan man kombinera first med ekonomi på detta sätt? Tacksam för hjälp här!
 

danielhog

Medlem
Jag har bokat first med Lufthansa GOT-FRA-MEX för två men stötte på patrull på hemvägen då jag endast kunde boka MEX-FRA. GOT hade bara en award biljett i business tillgänglig! Det finns 4 lediga platser i business på flughten. Min fråga är om jag kan be Amex 2-4-1 kundtjänsten att göra en request till Lufthansa för att få loss en extra plats eller om det är möjligt att be dom boka ekonomi biljetter om det finns tillgänglighet! Vad säger reglerna, kan man kombinera first med ekonomi? Tacksam för hjälp här!
Du kan be om båda, men jag tror inte att Lufthansa kommer låsa upp fler platser på din begäran. Det går bra att kombinera ekonomi och first. Nöjd dig med ekonomi om det finns platser, annars kanske det går att routa FRA - ARN/CPH - GOT så du iaf kommer hem :)
 
Jag har bokat first med Lufthansa GOT-FRA-MEX för två men stötte på patrull på hemvägen då jag endast kunde boka MEX-FRA. GOT hade bara en award biljett i business tillgänglig! Det finns 4 lediga platser i business på flughten. Min fråga är om jag kan be Amex 2-4-1 kundtjänsten att göra en request till Lufthansa för att få loss en extra BUSINESS AWARD plats eller om det är möjligt att be dom boka ekonomi biljetter FRA-GOT om det finns tillgänglighet! Vad säger reglerna, kan man kombinera first med ekonomi på detta sätt? Tacksam för hjälp här!
Tänk på att bara ställa frågan i en tråd, du har fått svar i andra tråden.
Skrev du i fel tråd finns det fortfarande tid att ta bort ditt inlägg, men att multiposta samma inlägg i flera trådar är inge bra.
 

Janne V

Medlem
Har du kollat alternativ MEX-MUC hem? Sedan en vecka flyger de A340-600 med F på den dagligen också.

Jag har bokat first med Lufthansa GOT-FRA-MEX för två men stötte på patrull på hemvägen då jag endast kunde boka MEX-FRA. GOT hade bara en award biljett i business tillgänglig! Det finns 4 lediga platser i business på flughten. Min fråga är om jag kan be Amex 2-4-1 kundtjänsten att göra en request till Lufthansa för att få loss en extra plats eller om det är möjligt att be dom boka ekonomi biljetter om det finns tillgänglighet! Vad säger reglerna, kan man kombinera first med ekonomi? Tacksam för hjälp här!
 

JacobGBG

Medlem
MEN inte på sas.
Då menade hon att från 1/4 2019 får de inte längre söka segment för segment utan endast sökning HELA vägen gäller utan undantag. Endast First Class fick man söka så pga att det ej gick att söka first class på sas-star alliance awards.


Föreställer mig att man här kan boka First för att sedan nedgradera.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen