SAS eller SWISS Business (Longhaul)

En tråd i 'Star Alliance' startet av HammertimeLH44, 10 Juni 2019.

1. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Vad hade ni valt och varför? :)

Funderar på att boka upp något till Asien i vinter och har inte testat någon av dessa. Tar gärna emot synpunkter :)

/LH44

2. fcx

fcx Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Subjektiv reflektion: Swiss är mer anpassade för sovande, med snabbare matservering, bättre kuddar, sen frukost etc. SAS är bättre på typ allt annat.

charlesswe liker dette.
  3. Globetrotter_Sweden

Globetrotter_Sweden Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Swiss

Swiss hårdvara är mer obekväm (hård stol).

Kabinen är större än SAS vilket leder till boskapkänsla. Om du inte har status eller betalar extra för att sitta i främre minikabinen.

Toalettkön hamnar ofta i kabinen vilket kan resultera att ditt huvud är i midjehöjd (baken) hos okända människor som står och hänger som fån och inte förstår att de ska köa i galley.

På plussidan är väl personalen mindre jantig.

SAS

Mindre kabin, känns mer exklusivt. Inga fån som köar till toaletten bredvid din plats.

Finns i min bok ingen anledning välja SAS över Swiss om du inte får fördelar i restid så klart.

HammertimeLH44 liker dette.
  4. Vindpilen

Vindpilen Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Nu blev det nog fel med din rekommendation eller så förstår jag ingenting :D

TheTravelGuy, Bankiren, Kman og 8 andre liker dette.
  5. Globetrotter_Sweden

Globetrotter_Sweden Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Njae min rek var SAS men jag försökte nog beskriva respektive med rubriker. Kanske blev lite förvirrat. Sen lunch. Lågt blodsocker. No brain.

Lounge Lizard og Sir Lemon liker dette.
  6. Vindpilen

Vindpilen Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Ja jag gissade det men du avslutade med en rekommendation för Swiss :)

7. adhoc76

adhoc76 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Finns ingen anledning att välja Swiss före SAS annat än bättre lounge och för omväxlings skull i min bok. SAS är bra! Dock finns det en känslomässig aspekt. För mig börjar semestern mer påtagligt redan vid ombordstigning vid resa med annat bolag än SAS. Har förmodligen med språk att göra.

Bryant, karho, samet og 3 andre liker dette.
  8. HammertimeLH44

HammertimeLH44 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Synd bara att det verkar vara renskrapat med SAS i vinter.. antar att jag är sen på bollen :p

9. adhoc76

adhoc76 Medlem

Country:
    Sverige Sverige
    Ja det kan man med visshet säga att du är. Det är ett annat sorts problem än vilken av dem som är bättre. Swiss brukar ha god tillgång men mycket försvann för ca en månad eller mer sedan om vi pratar om i vinter. SAS har varit svårt att hitta väsentligt längre än så. Du får bevaka intensivt och hugga direkt om något skulle dyka upp.

10. palmen

palmen Moderator

Country:
    Sverige Sverige
    Hur står sig swiss business loungen i Zurich? Att Senator loungen är en av de bästa i Europa vet jag, men vad jag förstått så är det rätt stor skillnad på Senator och Swiss Business lounge?

Del denne siden

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vårt nyhetsbrev for å motta oppdateringer om hva som skjer på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bli medlem nå!