Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

SAS jobbar just nu med resor som är avbokade 10/3 så sakta men säkert så kommer pengarna (och ev. poäng) Det kommer troligen gå snabbare snart pga flygen började ställas in runt denna tid och det går då snabbare att betala ut. Dock fel tråd, beröm skall det vara här, men tänkte göra denna uppdatering eftersom många har samma funderingar.
Fast många skriver ju också att flyg avbokade en månad senare får tillbaka poäng och pengar med en gång.

Så du har rätt, detta platsar inte i tråden, utan istället i något SAS gör riktigt dåligt!
 

Tonton

Medlem
Jag gjorde en star Alliance-bokning 10e mars där jag blev debiterad 375 SEK x 2 i service charge trots Diamond och att resan var i F. Märkte inte förrän biljetterna var betalda och ringde in igen och fick ursäkt och mejl om återbetalning. Har ännu inte sett pengarna. Snart 6 veckor

Fel tråd?
 

Flyg-Arn

Medlem
Och jag har en avbokad resa från en 24 mars och en från den 6e april som jag ännu inte fått några pengar återbetalda för. Visar ju på bristerna hos SAS, allt sker manuellt utan någon som helst respekt för kön av ärende.

Fel tråd igen - finns annan tråd där det står ”Detta gjorde ni inte bra”. Denna tråd är ”Detta gjorde ni bra”.
 

M.K

Medlem
Poäng redan dagen efter mina senaste flighter hör inte till vanligheterna. Bra gjort ändå av SAS att detta fungerar med tanke på alla permitteringar hos dem.

F136CC04-0013-4A24-9FEC-C021AF85DAF2.jpeg


Utan nyttjade bonusbiljetter lär det samlas kopiösa mängder poäng vi förhoppningsvis får nöjet att använda när denna situation är över. :)
 

M.K

Medlem
@Delayed Absolut ingenting förvånar i dagens läge, t ex en månads väntetid på poängen i likhet med refunds. :D

Ändå positivt att detta fungerar, dessutom ovanligt snabbt.
 
Last edited:
Ringde in som Guld idag och kundtjänst svarade direkt utan väntetid...så nånting är bra nu i alla fall:)

Fantastiskt!

Är EBD och de gånger jag behövt komma i kontakt med dem sista månaden (ca 8 gånger) så har det också gått supersnabbt.

roligt också att det är 6+ månader sedan senaste inlägget i denna tråd.

Flyger strax hem med SK532. Återkommer om det finns nåt positivt att rapportera.
 
Toppen