Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Skulle flyga till London med SAS Ireland och blev tvungen att lämna in handbagaget för transport i hold-utrymmet. Flygvärdinnan påstod att väskan inte fick plats under sätet framför, där jag alltid annars brukar förvara det. Har SAS verkligen bytat ut sina säten nyligen eller kan kabinväskor svälla upp automatiskt utan att man märker det? Vi lämnade gaten 16 minuter sena.
 

Byfånen

Medlem
Skulle flyga till London med SAS Ireland och blev tvungen att lämna in handbagaget för transport i hold-utrymmet. Flygvärdinnan påstod att väskan inte fick plats under sätet framför, där jag alltid annars brukar förvara det. Har SAS verkligen bytat ut sina säten nyligen eller kan kabinväskor svälla upp automatiskt utan att man märker det? Vi lämnade gaten 16 minuter sena.

Det är nog helt enkelt så att de inte haft tid att vänta på att se om din väska får plats eller inte, lättare att neka om det ser ut att vara gränsfall. Tyvärr så betyder dina ord föga då de hört samma sak många gånger förut fast det visar sig i slutändan att det inte stämmer. Det är inte ditt fel, det är alla andra lögnaktiga/glömska/förvirrade passagerare innan.
 
Skulle flyga till London med SAS Ireland och blev tvungen att lämna in handbagaget för transport i hold-utrymmet. Flygvärdinnan påstod att väskan inte fick plats under sätet framför, där jag alltid annars brukar förvara det. Har SAS verkligen bytat ut sina säten nyligen eller kan kabinväskor svälla upp automatiskt utan att man märker det? Vi lämnade gaten 16 minuter sena.
Helt rätt ändå. Har åkt en del CRJ-900 senaste tiden och det är intressant att så många struntar i uppmaningen att lämna in handbagaget. Vissa med ursäkten att de har en short connection när de ändå inte (vanligtvis) öppnar dörren innan handbagaget i cargo är utplockat. Sen så står de där och försöker trycka in sitt gigantiska handbagage och svär över det trånga utrymmet.
 

Jönsson

Medlem
Det var en helt vanlig Samsonite-kabinväska i standardmått, det är inte rocket science att fatta att den får plats!
Har förvånat mig ibland att inte all gatepersonal känner igen de vanligaste modellerna av kabinväskor. Det är inte direkt svårt att lära sig vilka väskor som är godkända och inte. Ändå stoppas personer med absolut storsäljande väskor för att mätas. Onödigt slöseri med tid.
 

AABack2ARN

Medlem
Den här historien kommer upp med jämna mellanrum och är lika irriterande varje gång. Å ena sidan är jag positivt inställd till att de genomför kontroller å andra sidan låter de folk passera med två, tre och till och med fyra olika kollin (kabinbaggage, handväska, taxfreepåse...) som tillsammans tar betydligt mer plats än min (kanske något för stora) kabinväska som UTAN problem ryms i hatthyllan. Jag tillhör dessutom dom som lägger jackan ovanpå väskan så inte ens det extra utrymmet går åt jämfört med vissa som har en väska och sedan låter jackan (och gärna en j*a solhatt av strån som de nödvändigtvis måste ta hem från sin solsemester i Mexico) ta upp lika mycket utrymme.
 

travelmode

Medlem
Den här historien kommer upp med jämna mellanrum och är lika irriterande varje gång. Å ena sidan är jag positivt inställd till att de genomför kontroller å andra sidan låter de folk passera med två, tre och till och med fyra olika kollin (kabinbaggage, handväska, taxfreepåse...) som tillsammans tar betydligt mer plats än min (kanske något för stora) kabinväska som UTAN problem ryms i hatthyllan. Jag tillhör dessutom dom som lägger jackan ovanpå väskan så inte ens det extra utrymmet går åt jämfört med vissa som har en väska och sedan låter jackan (och gärna en j*a solhatt av strån som de nödvändigtvis måste ta hem från sin solsemester i Mexico) ta upp lika mycket utrymme.

Ja, det är bra tycker jag också att man kontrollerar konsekvent oavsett om det är "standardmått" eller inte när man väl gör det. Det finns ju en oas av kabinväskor och som inte alltid funkar hos alla bolag.
Taxfree shopping är nog svårt att neka så länge ordinarie kollin stämmer överens, det är ju det som tillför en del extra intäkter, provision etc...
 
Toppen