Senaste nytt

SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

Kan inte vara med på SK600, så funderar på att boka en resa (som ändå måste göras men som blir dyrare och längre) som innehåller 2 st planerade legs med -600. SK110 och SK171 den 17e nov (MMX-ARN-GOT). Vad tror ni, har jag otur med två equipment change?
Jag skulle inte ha för stora förhoppningar om att hamna på grisen tillslut, med bara tre maskiner i bruk för stunden kan det lätt bli hänt att de flyttar runt den med kort varsel. Bara så att du inte har för stora förhoppningar och blir besviken. Har du tur så ligger de ju kvar :)
 

AABack2ARN

Medlem
736 utan seat block för 3.5k SEK känns lite motigt... Men kul att de gör en avskedsresa med något extra.

Nu VET väl ingen vad SAS hittat på? Att något är speciellt tror jag vi kan utgå från när de blockat alla klasser utom C (just nu i alla fall). Det är 9 rader avsatta för Plus och resten av planet är tomt. Om de håller på den mängden bokningabara platser får ni en rad var (efter en del seat changes närapå avresa). :)

Planet skall dessutom ta 2 timmar på sig så ni hinner kanske få både bubbel, mat och lite kringhoppande över Skandinavien

Genom att bara sälja platser i C får man väl bort de passagerare som "bara" vill åka till Oslo till lägsta möjliga pris inklusive alla snåla företag som bara utgår från billigaste biljetterna.
 

Kricka

Medlem
Vilket bolag tänker du på då? SAS har ju egentligen aldrig flugit med 737 Classic, men fick in några i flottan genom gamla Linjeflyg och Braathens.

De flesta har gått till St. Athan - några till USA, om jag inte missminner mig till Phoenix-trakten... Står nånstans tidigare i den här tråden, vill jag minnas.

Skulle kunna vara till Pinal AirPark, söder om Phoenix och halvvägs till Tucson.
Var förbi där i somras men då var det mest Boeing 747 som kommit in för skrotning.
 
Toppen