Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Plus

Medlem

Jag är tämligen övertygad om att för en destination som Baghdad är Config med 22 business fel.
Varför då? Jo, för att det enda bolag som flyger mellan Baghdad och Europa är Iraqi Airways, vilken config har dem? 320 med 180 eco eller 321 med 220 eco. Därför tror jag att config med premiumkabin är fel.

Slut på OT. Nu kan vi återgå till ämnet.
 
Last edited:

varva77

Medlem
Någon som vet om räckvidden är tillräcklig för Chicago? Är ju extremt glest på många avgångar (egen upplevelse, kan inte bekräfta om det verkligen är så illa) förutom på sommaren så känns som att åtminstone ett par avgångar i veckan från både Arlanda och Köpenhamn skulle må bättre av en 321. Då skulle iof frågan, vilken skandinavisk destination har behov av en 330, uppkomma...
 

MrDollar

Medlem
Har läst någonstans (kommer ej ihåg vart nu) att det är mycket cargo på ORD, därav behov av 330/340/350

Vet inte vart/om man kan se några siffror hur det är med cargo / destination.
Någon som vet om räckvidden är tillräcklig för Chicago? Är ju extremt glest på många (egen upplevelse, kan inte bekräfta om det verkligen är så illa) förutom på sommaren så känns som att åtminstone ett par avgångar i veckan från både Arlanda och Köpenhamn skulle må bättre av en 321. Då skulle iof frågan, vilken skandinavisk destination har behov av en 330, uppkomma...
 
Last edited:

palmen

Moderator
Någon som vet om räckvidden är tillräcklig för Chicago? Är ju extremt glest på många avgångar (egen upplevelse, kan inte bekräfta om det verkligen är så illa) förutom på sommaren så känns som att åtminstone ett par avgångar i veckan från både Arlanda och Köpenhamn skulle må bättre av en 321. Då skulle iof frågan, vilken skandinavisk destination har behov av en 330, uppkomma...
Cargo håller uppe båda dessa linjer så det är nog mindre troligt med 321 dit.
 
Toppen