Senaste nytt

SAS börjar med Caviar (eg. Kalix löjrom) i Business Class

Agö

Medlem
Avresan var ca en halvtimme försenad från Köpenhamn, så runt kl. 23:30 (svensk tid) fick jag min huvudrätt. (Jag satt i 6A)
Sedan lämnade brickan åt sidan och la mig därför vet jag inte när de serverade ost&efterrätt.
Mmm. Rädd för det, kommer bli störningar. De borde köra begränsad service.
 

robertkniv

Medlem
FF4DE31C-FA08-403D-9D2F-9E27EFFBED81.jpeg
 

Carlos

Medlem
Det är väl för att slippa ta med sig den till outstation och hem igen. Den är nog svår att få tag i i t.ex. New York eller Tokyo.
Lastar de inte vissa saker för både ut och hemresan ombord? Har text läst att spriten tagit slut på hemresan för att de på utresan har "fikat" till det ordentligt. (tänker på den där sliriga Austin-flighten som SAS nog aldrig kommer att göra om).

Av de saker som finns på SAS meny så måste det ju vara mer än löjrommen som är svårt att få tag på utanför norden.
 

mha321

Medlem
Lastar de inte vissa saker för både ut och hemresan ombord? Har text läst att spriten tagit slut på hemresan för att de på utresan har "fikat" till det ordentligt. (tänker på den där sliriga Austin-flighten som SAS nog aldrig kommer att göra om).

Av de saker som finns på SAS meny så måste det ju vara mer än löjrommen som är svårt att få tag på utanför norden.
Vet inte hur det fungerar exakt. Men Austin flighten var ju speciell - där har sas ju ingen mark organisation på plats på outstation, vilket de normalt har. Så den kan nog hanterats på ett annat sätt än normalt.
 

palmen

Moderator
Lastar de inte vissa saker för både ut och hemresan ombord? Har text läst att spriten tagit slut på hemresan för att de på utresan har "fikat" till det ordentligt. (tänker på den där sliriga Austin-flighten som SAS nog aldrig kommer att göra om).

Av de saker som finns på SAS meny så måste det ju vara mer än löjrommen som är svårt att få tag på utanför norden.
Det mesta lastas på outstation, åtminstone had det gäller mat. Dryck åker dock fram och tillbaka.

Mig veterligen så är allt som måste "tillagas" lastat där ifrån man flyger, så gör väl de flesta bolag.
Klart det skulle gå rent logistiskt att lösa löjrom på alla outstations, men det blir väldigt mycket att lösa och den kommer att gå åt dubbelt så fort. Bra att de har olika menyer ut och hem enligt mig.
 
Toppen