Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

ski

Medlem
Det verkar vara förseningar i leveranserna, varken SE-DOX eller SE-DOY har levererats trots att de enligt listorna skulle levererats 25JAN och 08FEB. Enligt flightradar24 har inget av planen heller testflugits nyligen (testreg: DOX = F-WWBS, DOY = D-AVVT).
Kan det ha något med wifin att göra. Jag har för mig att nr 5 skulle få det från start.
 

maswan

Medlem
På forum som är lite mer flygnöriga (a380.boards.net) så går det att finna rätt väl undebyggd spekulation om att båda motorleverantörerna har haft lite probem att hålla uppe leveranstakten till a320neos som gjorde att leveranserna fick i stort sett en paus i januari.
 
Premiär för min del ikväll mellan CPH-ARN.
Sov bort största delen av flygresan men bra utrymme men aningen hårda och osköna säten.

Ikväll dedikerades de 14 första raderna (84 platser) till SAS Plus med 11 passagerare medans resterande fick sitta med ca 4 personer per rad från rad 15 och bakåt.
 

Funcadelic

Medlem
Jag flög hem med LN-RGO Brage Viking från Genève i helgen, vilket också var min första tur i A320N. Fin kärra, dessvärre var det en dagsflight så fick inte uppleva moodlighten speciellt mycket. Jag tyckte dock att en söm i ryggstödet kunde vara lite obekväm om man satt snett för att agera kudde åt en trött resepartner.
 

Brandten

Medlem
Hm trodde det här betydde Neo.
eec77c09e715cacd215a69d110ecf8a7.jpg


Ändå sitter jag här nu på en 16 år gammal Hjörnulf Viking OY-KBB

Typiskt.
 
Toppen