Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

axo

Medlem
Roade mig med att mäta lite på plus-kabinen på A350 vs. A330. Givet en känd IFE-storlek på 13.3 inches för A350 (33.78 cm) och 12 inches för A330 (30.48 cm) kan man, lite snabbt, få en approximativ stolsbredd i de två planen. Skillnaden mellan de två planen (med hyfsat stora mätosäkerheter) blev 8 mm i A330 fördel (se bilderna nedan, första bilden A350, andra bilen A330). Men bilden från A350n är något mer lutad, vilket bör ge en lite konservativ bedömning av avståndet, rent trigonometriskt.

Två andra saker man kan notera är att det verkar vara bredare konsoler på A330 -> mer plats MELLAN sätena samt att mittgången på A350 verkar bli smalare just där plus-kabinen börjar.

A350
measurement_A350.png


A330
measurement_A330.png
 

Canadien

Medlem
Ja själva sätet ser inte mycket mindre ut, men de sitter ju tätare så man har grannen närmre inpå. Har bokat Lufthansas A350 ett par gånger i PE men alltid lyckats uppgradera/bli op-upad så inte fått åka den än. Där har de dock en brist att det inte är rejäla gardiner mellan PE och ekonomi, bara väldigt symboliska dividers högt uppe i taket som inte stoppar ljud öht. Hur ser avdelaren mellan Plus/Ekonomi ut på SAS?
 
  • Gilla
Reactions: axo

mha321

Medlem
Ja själva sätet ser inte mycket mindre ut, men de sitter ju tätare så man har grannen närmre inpå. Har bokat Lufthansas A350 ett par gånger i PE men alltid lyckats uppgradera/bli op-upad så inte fått åka den än. Där har de dock en brist att det inte är rejäla gardiner mellan PE och ekonomi, bara väldigt symboliska dividers högt uppe i taket som inte stoppar ljud öht. Hur ser avdelaren mellan Plus/Ekonomi ut på SAS?

Ser man på bilderna från A350 är det riktig vägg och "fulllängdsgardin" i gongen.
 

Taggen

Medlem
Roade mig med att mäta lite på plus-kabinen på A350 vs. A330. Givet en känd IFE-storlek på 13.3 inches för A350 (33.78 cm) och 12 inches för A330 (30.48 cm) kan man, lite snabbt, få en approximativ stolsbredd i de två planen. Skillnaden mellan de två planen (med hyfsat stora mätosäkerheter) blev 8 mm i A330 fördel (se bilderna nedan, första bilden A350, andra bilen A330). Men bilden från A350n är något mer lutad, vilket bör ge en lite konservativ bedömning av avståndet, rent trigonometriskt.

Två andra saker man kan notera är att det verkar vara bredare konsoler på A330 -> mer plats MELLAN sätena samt att mittgången på A350 verkar bli smalare just där plus-kabinen börjar.

A350
Visa bifogad bild 101366

A330
Visa bifogad bild 101365
:D:D:D Nörderi på en helt ny nivå.
 

fcx

Medlem
Roade mig med att mäta lite på plus-kabinen på A350 vs. A330. Givet en känd IFE-storlek på 13.3 inches för A350 (33.78 cm) och 12 inches för A330 (30.48 cm) kan man, lite snabbt, få en approximativ stolsbredd i de två planen. Skillnaden mellan de två planen (med hyfsat stora mätosäkerheter) blev 8 mm i A330 fördel (se bilderna nedan, första bilden A350, andra bilen A330). Men bilden från A350n är något mer lutad, vilket bör ge en lite konservativ bedömning av avståndet, rent trigonometriskt.

Två andra saker man kan notera är att det verkar vara bredare konsoler på A330 -> mer plats MELLAN sätena samt att mittgången på A350 verkar bli smalare just där plus-kabinen börjar.

A350
Visa bifogad bild 101366

A330
Visa bifogad bild 101365

Snyggt räknat och jobbat, men jag tror att det är mer relevant att mäta avståndet mellan två motsvarande punkter på två stolar, än att mäta ryggstödets bredd.
 
  • Gilla
Reactions: axo

011430121

Medlem
En undran utan ha läst alla inlägg om stolarna, är det inte standard mått på stolarna från leverantören, eller kan man få någon centimeter större eller mindre.
 
Toppen