Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

palmen

Moderator
Ytan i plus är större, men det är också fler stolar, så det är fler stolar på samma yta. Dvs ytan per stol har minskat.
Hänger inte med här.
Ytan i plus har ökat och antal stolar har ökat.
Kan ju vara lika mycket plats per stol då? De kan även gjort gången smalare också kanske.
Nu är det dock spekulation men skulle gissa på att man knappt kan märka skillnaden i utrymmet per plusstol
 

Tobbe.O

Medlem
Påväg till Oslo! :)

Screenshot_20191210-213655.png
 

Berglund

Medlem
Det var en härlig visning idag av väldigt entusiastisk SAS personal! Både de som var tourarrangörer i och omkring flygplanet men också bland de deltagande. Minst hälften i min grupp var SAS anställda, välbekanta Pursers ombord och även loungepersonal med hög igenkänningsfaktor. Synnerligen trevligt event!

Verkligen kul att SAS har valt att ”göra en grej” av det!
 

fcx

Medlem
Hänger inte med här.
Ytan i plus har ökat och antal stolar har ökat.
Kan ju vara lika mycket plats per stol då? De kan även gjort gången smalare också kanske.
Nu är det dock spekulation men skulle gissa på att man knappt kan märka skillnaden i utrymmet per plusstol

Åjo, längden på kabinen är samma, men bredden har ökat. Kabinen är 33 cm bredare och gamla plusstolen är 47 cm bred. Sätter man in en stol extra så uppstår en negativ differens på 14 cm.
 
Det var en härlig visning idag av väldigt entusiastisk SAS personal! Både de som var tourarrangörer i och omkring flygplanet men också bland de deltagande. Minst hälften i min grupp var SAS anställda, välbekanta Pursers ombord och även loungepersonal med hög igenkänningsfaktor. Synnerligen trevligt event!

Verkligen kul att SAS har valt att ”göra en grej” av det!
Bilder? :)
 

mha321

Medlem
Åjo, längden på kabinen är samma, men bredden har ökat. Kabinen är 33 cm bredare och gamla plusstolen är 47 cm bred. Sätter man in en stol extra så uppstår en negativ differens på 14 cm.
Vilket är riktigt trist eftersom bredden på stolen ju i princip är det bästa med den. Bättre benutrymme får man ju redan på "rätt rad" i go...
 

palmen

Moderator
Åjo, längden på kabinen är samma, men bredden har ökat. Kabinen är 33 cm bredare och gamla plusstolen är 47 cm bred. Sätter man in en stol extra så uppstår en negativ differens på 14 cm.
De kan ju dock minskat gången med 7 cm så blir det plus minus noll. Eller lyckas minska armstöd i stolen som väl är rätt stora i mitt consolen nu?

14cm på 8 stolar i bredd är ju dock max en minskning på strax under 2cm per stol. Frågan är ju hur mycket man märker av 1cm mindre utrymme på varje axel. Jag hade nog inte märkt det åtminstone.
 

lucasd

Medlem
Åjo, längden på kabinen är samma, men bredden har ökat. Kabinen är 33 cm bredare och gamla plusstolen är 47 cm bred. Sätter man in en stol extra så uppstår en negativ differens på 14 cm.

Kollar man på bilder ser mittkonsolen smalare ut, alltså där borden är. Antagligen är stolen lite smalare, men det handlar nog om väldigt liten skillnad. Dels då planet är bredare, likaså är det mellan stolarna smalare.
 
Toppen