Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-Haneda, stänger Narita

M.K

Medlem
@Johan Hbg Jag är förvånad att ANA kommer med tanke på alla nedlagda linjer från Sverige efter skattens införande.

Riktigt kul ändå att de vill göra ett försök med en billigare maskin än gamla A340 som drar mycket bränsle och har höga kostnader generellt. Dessutom tillämpas den högsta flygskattesatsen till Japan. SAS har självklart räknat noga på det, men inte sett en tillfredsställande lönsamhet från ARN med tanke på förutsättningarna.
 

Johan Hbg

Medlem
@Johan Hbg Jag är förvånad att ANA kommer med tanke på alla nedlagda linjer från Sverige efter skattens införande.

Riktigt kul ändå att de vill göra ett försök med en billigare maskin än gamla A340 som drar mycket bränsle och har höga kostnader generellt. Dessutom tillämpas den högsta flygskattesatsen till Japan. SAS har självklart räknat noga på det, men inte sett en tillfredsställande lönsamhet från ARN med tanke på förutsättningarna.
ANA och SAS har förmodligen gjort en överenskommelse och delat upp.
 

fcx

Medlem
Fast avtalet säger väl 5* hotel i "stan" och arbetstiden börjar ju räknas när de sätter sig i den privata transferbussen ? Inte ligger de på holiday inn ute brevid startbanan. Det grymtas nog bland crew kring denna "förbättring".
Nåja, med ironifiltret avslaget kan det meddelas att på New York-linjen får crew bo i Newark, och inte så väldigt kosmopolitiskt.
 

Tonton

Medlem
Fast avtalet säger väl 5* hotel i "stan" och arbetstiden börjar ju räknas när de sätter sig i den privata transferbussen ? Inte ligger de på holiday inn ute brevid startbanan. Det grymtas nog bland crew kring denna "förbättring".

Nåja, med ironifiltret avslaget kan det meddelas att på New York-linjen får crew bo i Newark, och inte så väldigt kosmopolitiskt.

Och i Los Angeles bor det verkligen inte i stan... Det klagades ju, förståeligt, högljutt när SAS flyttade Crew-hotellet i början av förra året.
 
Jag tror att det är så att man idag presenterade den nya A350 maskinen i Köpenhamn och då passar man på att även kungöra denna nya linje till Haneda. Eftersom man var i Köpenhamn så fanns det ju ingen anledning att prata om Arlanda eller Oslo. Det sparar man säkert till morgondagen och i övermorgon. Så hela bilden kring detta har vi nog inte förrän om ett par dagar.
 
Toppen