Senaste nytt

Frisk78

Medlem
Nu är det snart dags att boka min första Star Alliance Award-resa och varför inte slå på stort på en gång. (Ingen minns en fegis)

  • Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall/Timrå SDL alt. Stockholm, ARN
  • Var är din destination? Jorden runt, västerut.
  • När vill du resa? Andra halvan i Augusti, September eller Oktober 2020.
  • Hur länge vill du vara borta? ca 15 dagar efter utresa.
  • Hur många personer som skall resa? En (1) vuxen
  • I vilken kabinklass? Business (med möjlighet att boka om till First (First) närmare avresa.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Jag är öppen för förslag på denna punkten, om man tänker att jag ska försöka omboka ett business-leg till First så vill jag gärna prova Lufthansa, ANA, Singapore eller annan likvärdig First.
  • Vad är din budget? Jag har för närvarande 300 000 Eurobonus extrapoäng + två (2) st 2-4-1 Amex vouchers. Jag hinner nog få ihop en skvätt till Eurobonus extrapoäng innan ev. ombokning till First.
  • Vad är det viktigaste för dig? Jag har några ställen jag skulle vilja besöka, layover/stopover på ett par, tre nätter.
  • Några ställen där jag tycker att jag vill ha några övernattningar: Tokyo, Buenos Aires, Honolulu. Kanske någon destination i Tanzania eller Ghana på vägen tillbaka?

Jag kan tänka mig att ta något leg i Eco som revenuebiljett om det krävs för att få ihop resan.

Esta (USA) och eTa (Canada) finns giltiga till mitten/slutet på oktober 2020.
Jag har tänkt att börja boka inom 1 vecka eller så.

Hoppas att expertisen (ni) kan hjälpa en resglad norrlänning med detta :)
Kom med förslag på itinerary <3

PS. Reserapport blir ju ett obligatorium.
 

Johan Gott

Medlem
Nu är det snart dags att boka min första Star Alliance Award-resa och varför inte slå på stort på en gång. (Ingen minns en fegis)

  • Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall/Timrå SDL alt. Stockholm, ARN
  • Var är din destination? Jorden runt, västerut.
  • När vill du resa? Andra halvan i Augusti, September eller Oktober 2020.
  • Hur länge vill du vara borta? ca 15 dagar efter utresa.
  • Hur många personer som skall resa? En (1) vuxen
  • I vilken kabinklass? Business (med möjlighet att boka om till First (First) närmare avresa.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Jag är öppen för förslag på denna punkten, om man tänker att jag ska försöka omboka ett business-leg till First så vill jag gärna prova Lufthansa, ANA, Singapore eller annan likvärdig First.
  • Vad är din budget? Jag har för närvarande 300 000 Eurobonus extrapoäng + två (2) st 2-4-1 Amex vouchers. Jag hinner nog få ihop en skvätt till Eurobonus extrapoäng innan ev. ombokning till First.
  • Vad är det viktigaste för dig? Jag har några ställen jag skulle vilja besöka, layover/stopover på ett par, tre nätter.
  • Några ställen där jag tycker att jag vill ha några övernattningar: Tokyo, Buenos Aires, Honolulu. Kanske någon destination i Tanzania eller Ghana på vägen tillbaka?
Jag kan tänka mig att ta något leg i Eco som revenuebiljett om det krävs för att få ihop resan.

Esta (USA) och eTa (Canada) finns giltiga till mitten/slutet på oktober 2020.
Jag har tänkt att börja boka inom 1 vecka eller så.

Hoppas att expertisen (ni) kan hjälpa en resglad norrlänning med detta :)
Kom med förslag på itinerary <3

PS. Reserapport blir ju ett obligatorium.



Moderatorerna brukar inte gilla när vi använder för kortningar i rubriker. Så det kan du ändra om du fortfarande har möjlighet. Jag sitter med mobilen och har lite svårt att söka just nu, men ett tips är att försöka få till ANAs nya First HND-LHR eller Singapore Airlines First SIN-LHR när du ska återvända hem. Båda dessa alternativ brukar gå att hitta om man bokar ett år i förväg och flexibel. För Singapore Airlines First måste du ringa till Tallinn för att kolla tillgänglighet men ANA First går att se på United.com eller awardfares.com
 

Frisk78

Medlem
Moderatorerna brukar inte gilla när vi använder för kortningar i rubriker. Så det kan du ändra om du fortfarande har möjlighet. Jag sitter med mobilen och har lite svårt att söka just nu, men ett tips är att försöka få till ANAs nya First HND-LHR eller Singapore Airlines First SIN-LHR när du ska återvända hem. Båda dessa alternativ brukar gå att hitta om man bokar ett år i förväg och flexibel. För Singapore Airlines First måste du ringa till Tallinn för att kolla tillgänglighet men ANA First går att se på United.com eller awardfares.com

Det var en bra nyhet, jag visste inte att det gick att boka dessa 1 år i förväg. +1 på den!

I övrigt gällande förkortningar i rubriken så kan jag inte ändra just nu, jag vet ju nu så här i efterhand att det inte ska vara det.
Hoppas att någon moderator kan ändra ifall det blir problem.
Jag har för övrigt inget problem med förkortningar (varken i ämnesfältet eller brödtexten), men det är jag det.
Dock kan jag se flera år gamla trådar med förkortningar i ämnesraden, tex. SAS (Sas) Amex etc.
 

Thornado

Medlem
  • I vilken kabinklass? Business (med möjlighet att boka om till First (First) närmare avresa.

Vad är din budget? Jag har för närvarande 300 000 Eurobonus extrapoäng + två (2) st 2-4-1 Amex vouchers.

Om det är så att dina vouchers har olika giltighetsdatum (dvs att en är giltig fram till slutet av 2019 och en till slutet av 2020) så är det viktigt att du gör bokningarna i "rätt" ordning så att bokningen där du vill ha möjlighet att boka om vissa ben till First (t.ex. hos Lufthansa) eller göra andra ändringar använder vouchern som går ut i slutet av 2020. En bokning som du gjort med en voucher som gått ut 2019 kan du inte ändra under 2020 utan att poängpriset blir det dubbla eller att du måste använda en ny voucher.

Om du vill göra bokningen där du vill kunna göra ändringar först så kan du alltid börja med att boka upp en inrikesaward och applicera din första voucher på den, sen göra bokningen du vill (2020-vouchern används), och du bokar sen av den första awarden och får tillbaka vouchern.
 

MartinH

Medlem
Nu är det snart dags att boka min första Star Alliance Award-resa och varför inte slå på stort på en gång. (Ingen minns en fegis)

  • Varifrån vill du börja din resa? Sundsvall/Timrå SDL alt. Stockholm, ARN
  • Var är din destination? Jorden runt, västerut.
  • När vill du resa? Andra halvan i Augusti, September eller Oktober 2020.
  • Hur länge vill du vara borta? ca 15 dagar efter utresa.
  • Hur många personer som skall resa? En (1) vuxen
  • I vilken kabinklass? Business (med möjlighet att boka om till First (First) närmare avresa.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Jag är öppen för förslag på denna punkten, om man tänker att jag ska försöka omboka ett business-leg till First så vill jag gärna prova Lufthansa, ANA, Singapore eller annan likvärdig First.
  • Vad är din budget? Jag har för närvarande 300 000 Eurobonus extrapoäng + två (2) st 2-4-1 Amex vouchers. Jag hinner nog få ihop en skvätt till Eurobonus extrapoäng innan ev. ombokning till First.
  • Vad är det viktigaste för dig? Jag har några ställen jag skulle vilja besöka, layover/stopover på ett par, tre nätter.
  • Några ställen där jag tycker att jag vill ha några övernattningar: Tokyo, Buenos Aires, Honolulu. Kanske någon destination i Tanzania eller Ghana på vägen tillbaka?
Jag kan tänka mig att ta något leg i Eco som revenuebiljett om det krävs för att få ihop resan.

Esta (USA) och eTa (Canada) finns giltiga till mitten/slutet på oktober 2020.
Jag har tänkt att börja boka inom 1 vecka eller så.

Hoppas att expertisen (ni) kan hjälpa en resglad norrlänning med detta :)
Kom med förslag på itinerary <3

PS. Reserapport blir ju ett obligatorium.

Nåt sånt kanske?
rtw.png
 

Frisk78

Medlem
En uppdatering då jag inte hittade rätt tillgänglighet för att sy ihop en RTW inom rimlig tid. (och pengar)

Detta är min första "Ring Tallin för hjälp"-bokning. Tidigare awardresa har jag bokat direkt på sas.se

Det blev som följande istället:

Sundsvall (SDL) - Stockholm (ARN) SK049 SAS Plus
Stockholm (ARN) - Köpenhamn (CPH) SK 1423 SAS Plus
Köpenhamns (CPH) - San Francisco (SFO) SK935 A350-900 SAS Business
San Francisco (SFO) - Taipei (TPE) BR007 777-300ER EVA Business
Taipei (TPE) - Seoul (ICN) BR160 A330-300 Eva Economy (revenue 2200 SEK)
Seoul (ICN) - Manila (MNL) OZ701 747-400 Asiana Business
Manila (MNL) - Tokyo (NRT) NH820 787-800 ANA Business
Tokyo (HND) - Frankfurt (FRA) NH223 777-300ER ANA First (first)
Frankfurt (FRA) - Stockholm (ARN) SK638 SAS Economy
Stockholm (ARN) - Sundsvall (SDL) SK060 A320-200 SAS Economy

Det blir 2 veckor av mycket nytt flyg, framförallt mjukvaran. Jag ser fram emot A350-900 CPH-SFO och 777-300ER HND-FRA särskilt mycket :)
 
Toppen