Senaste nytt

Söker: Stockholm - Qingtao 12-16 oktober

danielhog

Medlem
Hej!

Tar tacksamt emot hjälp med nedan bokning då jag inte lyckas få till den själv. Jag har mixtrat med ITA matrix i timmar efter bästa förmåga men aldrig tidigare använt verktyget så det spelar såklart in. Tillfredställande resa lyckas jag inte få prissatt under 10.000 sek vilket är över budet. Helst ser jag en revenuebiljett i billig ekonomi med Star alliance, budget ca 5-7.000. Men man kan som bekant inte få allt och jag är därför öppen för precis vad som. Förslag på kombinerad revenue/award går också bra.

Jag ringde Tallin efter stängning så har just nu inga förslag därifrån (är i USA så räknade fel på tidsskillnaden).

Är tyvärr inte flexibel med mina datum/tider för avgång respektive hemkomst.

Jag har inget visum utan kommer använda mig av transit visa på plats och behöver därför en resa utan stopp i Kina. Något jag försökt få till är SAS + Cathay Dragon ARN - HKG - TAO och hemresa med TAO - FRA - ARN men inte lyckats få den vettigt prissatt.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Qingtao (TAO)
  • När vill/behöver du resa ut? 12/10, inte tidigare än 07 på morgonen.
  • När vill/behöver du komma hem? 17/10, inte senare än 07 på morgonen. (Helst kvällen 16/10)
  • Hur länge vill du vara borta? Mellan ovan datum.
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Revenue ekonomi, award helst business (eller first såklart) men även ekonomi award är aktuellt om det inte går att får till på annat sätt då det är viktigare att få till resan än kabinklass.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Revenue i princip vilket som, award Star alliance.
  • Vad är din budget? (per person) Ca 7k sek eller tillräckligt med poäng + amex voucher.
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resan blir av, så tidig ankomst som möjligt och flyg utan stopp i Kina pga visum.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Tillägg, om det är relevant: Har 1 amex voucher och är högsta Fly Premium.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hej!

Tar tacksamt emot hjälp med nedan bokning då jag inte lyckas få till den själv. Jag har mixtrat med ITA matrix i timmar efter bästa förmåga men aldrig tidigare använt verktyget så det spelar såklart in. Tillfredställande resa lyckas jag inte få prissatt under 10.000 sek vilket är över budet. Helst ser jag en revenuebiljett i billig ekonomi med Star alliance, budget ca 5-7.000. Men man kan som bekant inte få allt och jag är därför öppen för precis vad som. Förslag på kombinerad revenue/award går också bra.

Jag ringde Tallin efter stängning så har just nu inga förslag därifrån (är i USA så räknade fel på tidsskillnaden).

Är tyvärr inte flexibel med mina datum/tider för avgång respektive hemkomst.

Jag har inget visum utan kommer använda mig av transit visa på plats och behöver därför en resa utan stopp i Kina. Något jag försökt få till är SAS + Cathay Dragon ARN - HKG - TAO och hemresa med TAO - FRA - ARN men inte lyckats få den vettigt prissatt.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Qingtao (TAO)
  • När vill/behöver du resa ut? 12/10, inte tidigare än 07 på morgonen.
  • När vill/behöver du komma hem? 17/10, inte senare än 07 på morgonen. (Helst kvällen 16/10)
  • Hur länge vill du vara borta? Mellan ovan datum.
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Revenue ekonomi, award helst business (eller first såklart) men även ekonomi award är aktuellt om det inte går att får till på annat sätt då det är viktigare att få till resan än kabinklass.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Revenue i princip vilket som, award Star alliance.
  • Vad är din budget? (per person) Ca 7k sek eller tillräckligt med poäng + amex voucher.
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resan blir av, så tidig ankomst som möjligt och flyg utan stopp i Kina pga visum.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Tillägg, om det är relevant: Har 1 amex voucher och är högsta Fly Premium.
Du kan flyga med SAS, Lufthansa och Air China för ca 7.000 SEK inkl. skatter på angivna datumen.

Screenshot20180925 01 LH.png
 

Dr. Miles

Expert
Ja, hinner tyvärr inte söka visum pga Chinese holiday 1-5 october. Visumcentret i Stockholm tror att jag hunner få visum om jag söker måndag 8/10, och att de borde vara klart på torsdagen, men jag vågar inte chansa.
Förr kunde man ansöka visum och få det samma dag på kinesisk migrationskontoret i Hong Kong, men det har blivit Visa center även där också.

Hela det där med Visa center är att ge pengar åt oligarki av höjdarna i Kina.
Själva visumkostnaden är fortfarande det samma. Visa centers avgift som gjorde att hela kostnaden har blivit dyrare.


Alternativt, kan du köra Open jaw mellan Qingdao och Seoul, sedan köpa en enkelbiljett mellan Qingdao-Seoul (vilket kostar från ca 1.000 SEK)

Screenshot20180925 03 LH.png
 
Toppen