Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

ante_77

Medlem
Förvisso, jag har ofta litet handbagage och inga problem att ha det under sätet, jag har gärna det. Köa gillar jag inte, jag går på bland de sista då kön börjar ta slut, så jag inte behöver köa vid insläppt eller för att få min plats.

Kommer man sist så ska man göra det rejält, då man slipper stå och köa i ”tunneln” och i flygplanskorridoren.
Att sätta sig verkar vara en svår konst som folk har svårt att göra på ett smidigt sätt.
4 veckors kurs i att sätta sig ner är inte orimligt att man inför.
 

Once56

Medlem
Gemensam kö till gaten för sk903 idag. Splittar först vid ingången, vad är vitsen med priority när man ska ha samma (långa) kö tills man kommer till ingången?
 

pswe

Medlem
Gemensam kö till gaten för sk903 idag. Splittar först vid ingången, vad är vitsen med priority när man ska ha samma (långa) kö tills man kommer till ingången?
Det var väl bara att gå förbi långa kön fram till den tomma businessfållan längst fram eller har de ändrat det?
 

Konto93

Medlem
Igår var jag med om för första gång att när priority boarding ropas ut så delades köttmuren som när Moses delade på Röda havet och alla priopassagerare kunde boarda först.

Har statuspax kanske börjat läsa på BC och förstått att dem inte ska förstoppa boardingen ;)
 

Once56

Medlem
Det var väl bara att gå förbi långa kön fram till den tomma businessfållan längst fram eller har de ändrat det?
Nej, det var det inte. Alla som gjorde så blev bestämt bortmotade till den långa kön! Vilket innebar att plus/biz-fållan var tom större delen av tiden(vi ”vägrade köa” och satte oss och tittade på spektaklet tills den långa kön var borta). Lite hjärnsläpp av personalen kan jag nog tycka.
 

imartin

Medlem
Fick ett nyhetsbrev från SAS i dag och i det lyfter de fram "nya rutinen för priority boarding". Själv har jag nog aldrig upplevt att det gjordes bra på ARN (jämfört med andra flygbolag i andra länder iaf), men vem vet, det kanske blir på riktigt nu.

Jag drömer om tydligt avgränsade områden för zonerna där folk får köa och skyltning som säkerställer att det blir inga missförstånd och att ingen kan spela dum. Kanske någon golvmatta också där det står "Priority" på (så som vissa andra bolag inom *A gör). Någon dag kanske...

GsxbWwo.png
 
Last edited:
Toppen