Senaste nytt

Posta din välkomstgåva!

79478308faab368a9a0d3a3be03b1248.jpg

Oj, nu vågar jag inte uttala mig...Gäller att vara PK
PK bryr jag mig inte om...
Jag hade blivit VANSINNIG och kontrat med:

Som ett led i min strävan efter att göra jorden till en bättre plats, har jag valt att donera betalningen för rummet jag ska bo i, till välgörande ändamål.
Vad får jag för uppgradering idag?
 

Hachans

Medlem
Den där tål att diskuteras - PK eller ej! Väldigt tveksamt anser jag. Det vore klädsamt och mer korrekt om detta var en valmöjlighet för gästen. Det skulle dessutom kännas bättre om man fick göra ett aktivt val.

Edit: Besynnerlig svenska dessutom. Vadå "som stamgäst hos oss har vi valt att..."??

Klart det kan diskuteras. Det hade varit bra om de faktiskt donerat, men tror inte på en sekund på att de faktiskt gjort det. De har antagligen dragit ner på förmånen och donerat lite symboliskt. Men eftersom de är så ospecifika med hur mycket de donerat så ringer alla varningsklockor.

Utöver då att språket är som att hunden ätit upp det, skickat det genom Google translate och sen låtit PostNord hantera det.

Principiellt om frågan tycker jag det är helt okej att de donerar istället för att ge mig en chokladbit. Så länge de faktiskt gör det.
 

adhoc76

Medlem
Håller med fullständigt. Det är helhetsintrycket, det språkliga samt känslan av osäkerhet kring donationen inkluderat, som gör att det hela känns väldigt underligt. Choklad och en liten lapp är ju tramsigt från början, men det är ju ändå en förmån med välkomstgåvan. Jag kan leva utan den. Hade jag fått frågan i receptionen så hade jag sagt ja till donation. Men det här är ju nåt helt annat.
 
Det jag tycker är mest förkastligt med det hela är att dom använder just välkomstgåvan som marknadsföring för deras medlemsprogram.

Att dom då helt sonika väljer att bara dra in förmånen och använda pengarna till annat är inte ok.

Visst. Donera pengarna till välgörande ändamål? Absolut! Beundransvärt.
Men att donera gästernas förmåner och sen slå sig för bröstet och tycka att man gjort något bra... Nja...
 

adhoc76

Medlem
Exakt! Ett snyggt upplägg hade varit att tillsammans med gåvan ha lagt ett kort där det står att de under juni månad UTÖVER gåvan donerar en summa motsvarande gåvans värde till välgörenhet. Var går gränsen liksom? "Vi har tagit bort varma rätter på frukosten och donerar värdet till välgörenhet"?
 
Scandic Upplandsgatan, uppgraderad till ett superiorrum. Väldigt litet dock, uppgraderingen bestod nog av badrockar och vattenkokare med tillbehör. Till gåvan då, en ny variant för mig. Chipspåse och 2 mini-ölburkar. Synd det inte är riktig öl ;) IMG_20190621_010921.jpg
 
Toppen