Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Berglund

Medlem
Jag skulle hinna dra tillbaka budet på hemresan, men av hemliga skäl vill jag att endast hemresan ska uppgraderas.
Gambla då på endast hemresan. Skulle allt annat misslyckas får du väl i värsta fall köpa baspoängen (Hu, hemska tanke!) som du gått miste om, eftersom dessa bakdateras 123 dagar från inköpsdatumet. Det gör att man har hela sin grace period på sig att ”ånga sig” om man precis missade att behålla eller uppnå nu statusnivå.
 

McFace

Medlem
Jag har lagt in ett bud om 25 000 poäng för plus->business på LAX-CPH i början av maj, men nu har SAS i sin visdom ändrat lägstabud till 27 000. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Specifikt, är jag i praktiken inte längre med i budgivningen förrän jag ökat budet till 27?
 

Johans00

Medlem
Jag har lagt in ett bud om 25 000 poäng för plus->business på LAX-CPH i början av maj, men nu har SAS i sin visdom ändrat lägstabud till 27 000. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Specifikt, är jag i praktiken inte längre med i budgivningen förrän jag ökat budet till 27?
Det händer då och då, du är fortfarande med i budgivningen om du inte tagit bort ditt bud.
 

micke

Medlem
Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare i tråden men iallafall. Någon som vet om det är möjligt att uppgradera endast en person på en bokning av flera personer (3) eller måste jag buda på alla 3?
 

LPC123

Medlem
Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare i tråden men iallafall. Någon som vet om det är möjligt att uppgradera endast en person på en bokning av flera personer (3) eller måste jag buda på alla 3?
Senast jag gjorde det så fick vi splitta bokningen för att kunna lägga bud för enbart en person av 4 i bokningen.
 

zikkan77

Medlem
Hej,
Har försökt få svar från SAS tre gånger nu vad som gäller men utan resultat. Jag har en bokning västerut med Air Canada på ett segment, Swiss på två och SAS på ett. Sista flighten (FRA-CPH) är en LH-flight men SAS som är operating carrier. Hela resan ligger på ett biljettnummer (014, Air Canada). Det jag försöker reda ut är då varför jag inte kan lägga in ett bud för uppgradering på SAS-flighten och vid samtal med SAS kan de inte heller säkert svara. Är det någon som har erfarenhet av detta? Mina misstankar är att man måste ha en biljett utställd av SAS (117-nummer) alt. att det inte fungerar om det är en code-share. Kan inte hitta något om det på SAS upgrade sidorna men kanske någon här har bättre koll?
 

Matore

Medlem
Är det alltid minimi bud? Kan inte välja lägre en 5000 eller beror det på hur lång tid innan?
Ser att det är gå EBS som rapporterar. Jag har tyvärr det nu, krävs det högre bud av mig för att bli accepterad?
 
Toppen