Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

LPC123

Medlem
Hej jag behöver er hjälp med ett beslut. Jag har plats på rad 30 med SAS A330 och som jag förstått bästa i ECO med rejält benutrymme. Jag är sugen på att buda på en uppgradering till Plus och idag är det 1900 kr alt 14000 poäng som är lägsta. Vad anser ni som åkt både rad 30 och Plus? Är det värt en uppgradering eller inte?
 

Canadien

Medlem
Hej jag behöver er hjälp med ett beslut. Jag har plats på rad 30 med SAS A330 och som jag förstått bästa i ECO med rejält benutrymme. Jag är sugen på att buda på en uppgradering till Plus och idag är det 1900 kr alt 14000 poäng som är lägsta. Vad anser ni som åkt både rad 30 och Plus? Är det värt en uppgradering eller inte?
Bara om du behöver poängen skulle jag säga. Tar hellre en resa i Go och en i Business än två resor i Plus - d v s spara dina 14k poäng till nästa resa och lägg till 16k för att få 30k och uppgradera till Business.
Nu kanske det iofs är dyrare än 30k nuförtiden, minns inte.
 

LPC123

Medlem
Bara om du behöver poängen skulle jag säga. Tar hellre en resa i Go och en i Business än två resor i Plus - d v s spara dina 14k poäng till nästa resa och lägg till 16k för att få 30k och uppgradera till Business.
Nu kanske det iofs är dyrare än 30k nuförtiden, minns inte.
Nej jag kommer säkra guld utan dom poängen och når inte diamond med dom. Har Plus på hemvägen så kanske ska ligga lite lågt och ta rad 30 och om man vill ha något extra att dricka betala för det. Utrymmesmässigt verkar det inte vara så stor skillnad ändå och dagflygning till NY.
 

palmen

Moderator
Hej jag behöver er hjälp med ett beslut. Jag har plats på rad 30 med SAS A330 och som jag förstått bästa i ECO med rejält benutrymme. Jag är sugen på att buda på en uppgradering till Plus och idag är det 1900 kr alt 14000 poäng som är lägsta. Vad anser ni som åkt både rad 30 och Plus? Är det värt en uppgradering eller inte?
Jag tar rad 30 framför alla platser i plus. Behöver man inte poängen så är det bättre att köpa den dricka/snacks som man konsumerar, blir en bättre deal. Risk att du uppgraderar och får mittsäte i plus också.
 

LPC123

Medlem
Jag tar rad 30 framför alla platser i plus. Behöver man inte poängen så är det bättre att köpa den dricka/snacks som man konsumerar, blir en bättre deal. Risk att du uppgraderar och får mittsäte i plus också.
Tack för all hjälp. Det blir rad 30 dit och bud på business på vägen hem.
 

sandek

Medlem
Finns det något sätt att räkna på vad man får för poäng om man uppgraderar till Plus via plusgrade?

Har en biljett som var för billig för att ge någon slags poäng, och funderar på om det skulle vara begåvat att buda upp sig till Plus.
 
Toppen