Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Big Birger

Medlem
Åker till Miami på fredag, och har så klart budat på uppgradering. Har inte fått svar än, trots att det är <40 timmar till avresa. Nu är jag beredd att sticka ut hakan och anta att det blir nej. Bokningsläget just nu på den flighten:

upload_2019-10-30_17-38-40.png


Mitt enda hopp är nog att ett anslutningsflyg från Norge blir så försenat att de missar planet, och att det öppnar upp ett antal platser. :)
 

sandek

Medlem
Åker till Miami på fredag, och har så klart budat på uppgradering. Har inte fått svar än, trots att det är <40 timmar till avresa. Nu är jag beredd att sticka ut hakan och anta att det blir nej. Bokningsläget just nu på den flighten:

Visa bifogad bild 99113

Mitt enda hopp är nog att ett anslutningsflyg från Norge blir så försenat att de missar planet, och att det öppnar upp ett antal platser. :)
Ser väldigt bokat ut på eurobonusexpert.
 

Doctor-X

Medlem
Plus till Biz för CPH-PEK ligger på 7000kr som minimum, hem 7500kr. Tycker detta låter ganska mycket i förhållande till vad folk budat tidigare enl tråden rapportera dina bud.

Förstår att ett bud är värt olika för olika människor, men vad brukar snitt minimum budet för CPH-PEK ligga på?
 

palmen

Moderator
Plus till Biz för CPH-PEK ligger på 7000kr som minimum, hem 7500kr. Tycker detta låter ganska mycket i förhållande till vad folk budat tidigare enl tråden rapportera dina bud.

Förstår att ett bud är värt olika för olika människor, men vad brukar snitt minimum budet för CPH-PEK ligga på?
SAS går mer och mer mot dessa priser, tittar man på att det går att köpa ekonomi till Peking för 3-4000 kronor och sedan lägga till ca 14.000 för business så blir det väldigt billiga business biljetter.
Tidigare startade buden så lågt som 4000 kronor, nuförtiden startar de oftast betydlgit högre vilket du märkt, men kan hända att priserna droppar också.
 

Johans00

Medlem
Plus till Biz för CPH-PEK ligger på 7000kr som minimum, hem 7500kr. Tycker detta låter ganska mycket i förhållande till vad folk budat tidigare enl tråden rapportera dina bud.

Förstår att ett bud är värt olika för olika människor, men vad brukar snitt minimum budet för CPH-PEK ligga på?
Vet inte hur det är till just PEK men jag har senaste året lyckats få igenom Go-Business till både Narita och HKG för 4000kr några gånger. Tycker 7500 Plus-Biz låter väldigt högt. Testa att gå in en gång i veckan och se om minimibudet sänks.
 

sandek

Medlem
Finns det någon slags prioritering vid uppgraderingar?

Säg att någon i ECO och någon i Plus med samma status budar på Business.
 

Canadien

Medlem
Finns det någon slags prioritering vid uppgraderingar?

Säg att någon i ECO och någon i Plus med samma status budar på Business.

Plus flyttas givetvis först, för att göra mer plats i Plus för de som vill dit från Go. Men 100% säker kan nog ingen vara eftersom systemets inre inte är öppet tillgängligt för inspektion.
 

Johans00

Medlem
Någon annan som tycker minimibuden ökat ganska mycket på sistone? Har två bokningar där lägsta buden på samtliga flighter är runt 10000 Go-Biz, på alla mina tidigare bokningar i år har buden börjat på 4000 och i några enstaka fall 6000.
 
Någon annan som tycker minimibuden ökat ganska mycket på sistone? Har två bokningar där lägsta buden på samtliga flighter är runt 10000 Go-Biz, på alla mina tidigare bokningar i år har buden börjat på 4000 och i några enstaka fall 6000.
Ja, det har höjts rejält. Även shorthaul. Tidigare var det 500 inom europa, nu är det minimibud 600, så höjning verkar skett överlag.
 
Toppen